Welcome,
Guest
.
Login
.
Türkçe
NİNOVA
COURSES
HELP
ABOUT
Where Am I:
Ninova
/
Courses
/
Institute of Social Science
/
ISS 524
/
Course Informations
Return to Faculty
Home Page
Course Information
Course Weekly Lecture Plan
Course Evaluation Criteria
Course Information
Course Name
Turkish
Pazarlama Araştırması
English
Marketing Research
Course Code
ISS 524
Credit
Lecture
(hour/week)
Recitation
(hour/week)
Laboratory
(hour/week)
Semester
2
3
3
-
-
Course Language
Turkish
Course Coordinator
Huriye Şebnem Burnaz
Course Objectives
Firmaların faaliyette bulundukları pazarlarda kararlarını doğru ve zamanında verebilmesi, pazarlama strateji ve taktiklerinin kısa sürede ve etkin olarak belirlenmesi; pazardan sürekli veri sağlanmasına ve bu bilgilerin doğru yöntemlerle analiz edilmesine bağlıdır. Bu kapsamda kritik bir role sahip olan pazarlama araştırması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak, doğru - yanlış, başarılı - başarısız, bilimsel yönteme dayalı - dayalı olmayan araştırma tekliflerinin ayırt edilmesini mümkün kılacaktır. Aynı zamanda, ihtiyaç duyulan araştırma bilgilerini en etkin şekilde elde etme yönteminin belirlenmesini, firmanın yürütülen araştırmayı denetleyebilme yönünde organize olmasını da sağlayacaktır. Bu konudaki bilgi gerek araştırma yaptıran, gerekse araştırma yapan için önemlidir. İkinci grup için elzem görünen bu bilgiler, doğru ve zamanında karar vermek isteyen yöneticiler için de bütçenin uygun şekilde kullanımı açısından kaçınılmazdır.
Course Description
Firmaların faaliyette bulundukları pazarlarda kararlarını doğru ve zamanında verebilmesi, pazarlama strateji ve taktiklerinin kısa sürede ve etkin olarak belirlenmesi; pazardan sürekli veri sağlanmasına ve bu bilgilerin doğru yöntemlerle analiz edilmesine bağlıdır. Bu kapsamda kritik bir role sahip olan pazarlama araştırması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak, doğru - yanlış, başarılı - başarısız, bilimsel yönteme dayalı - dayalı olmayan araştırma tekliflerinin ayırt edilmesini mümkün kılacaktır. Aynı zamanda, ihtiyaç duyulan araştırma bilgilerini en etkin şekilde elde etme yönteminin belirlenmesini, firmanın yürütülen araştırmayı denetleyebilme yönünde organize olmasını da sağlayacaktır. Bu konudaki bilgi gerek araştırma yaptıran, gerekse araştırma yapan için önemlidir. İkinci grup için elzem görünen bu bilgiler, doğru ve zamanında karar vermek isteyen yöneticiler için de bütçenin uygun şekilde kullanımı açısından kaçınılmazdır.
Course Outcomes
Pre-requisite(s)
Required Facilities
Other
Textbook
Other References
Courses
.
Help
.
About
Ninova is an ITU Office of Information Technologies Product. © 2024