Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Sosyal Bilimler Enstitüsü / IMT 506E - İç Mimari Tasarım YL II
 

IMT 506E - İç Mimari Tasarım YL II

Dersin Amaçları

1. İç mekan tasarım kriterlerinin gelişimini ve bunun kentsel ortamlar üzerindeki etkisini araştırmak.
2. Tasarımda değişen paradigmaları ve bunların eğitim mekanlarına etkilerini analiz etmek.
3. Kültürel mirası, mekansal mimari unsurları, iç mekanların önemliliğini, estetiği ve yapı teknolojilerini tasarım çözümlerine entegre etmek.
4. Mekansal planlama, malzeme seçimi ve bina teknolojilerindeki teorik kavramları teknik becerilerle sentezleyen kapsamlı tasarım önerileri geliştirmek.
5. Gelişen mekansal gereksinimlere ve kullanıcı tercihlerine uyum sağlamada uyarlanabilir mobilya ve modüler sistemlerin önemini vurgulamak.
6. İç mekanlarda işlevsellik, estetik ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için mimari detaylara odaklanmak.
7. İç mimari, kentsel bağlam ve eğitim pedagojisi arasındaki karmaşık etkileşimi keşfetmek için uygulamalı tasarım çalışmaları ve işbirlikçi atölye çalışmalarına katılmak.
8. Öğrencilerin, öğretim üyelerinin ve daha geniş anlamda topluluğun gelişen ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak mimarlık okullarındaki stüdyo mekanlarını yeniden tasarlamak.
9. Mimarlık kurumlarının kimliğini ve karakterini şekillendirmede iç mimarlığın rolünü vurgulamak.
10. Ortaya çıkan mekansal gereksinimleri ve kullanıcı beklentilerini ele almak, tasarım çözümlerinin mevcut zorluklara ve gelecekteki belirsizliklere duyarlı olmasını sağlamak.

Dersin Tanımı

1. Ders, iç mekan tasarım kriterlerini ve bunların kentsel ortamlar üzerindeki etkisini keşfetmeye yönelik teorik çalışmalar ve pratik uygulamaların bir karışımını içerecektir.
2. Öğrenciler, eğitim alanlarına odaklanarak, tasarımdaki tarihsel örneklerin ve çağdaş eğilimlerin eleştirel analizi ve tartışmasıyla meşgul olacaklardır.
3. Uygulamalı tasarım alıştırmaları ve işbirlikçi atölye çalışmaları, öğrencilere teorik kavramları gerçek dünyadaki tasarım senaryolarına uygulama fırsatları sağlayacaktır.
4. Kültürel mirası, mekansal mimari unsurları, iç mekanların önemliliğini, estetiği ve bina teknolojilerini tasarım çözümlerine entegre etmek için araştırmaya dayalı metodolojilere vurgu yapılacaktır.
5. Öğrenciler, fakülte danışmanlarından ve sektör profesyonellerinden gelen geri bildirimleri birleştirerek yinelemeli süreçler yoluyla kapsamlı tasarım önerileri geliştireceklerdir.
6. Öğrencilerin gelişen mekânsal gereksinimlere ve kullanıcı tercihlerine yönelik yenilikçi çözümler keşfetmesiyle, uyarlanabilir mobilyaların ve modüler sistemlerin önemi vurgulanacaktır.
7. İç mekanlarda işlevsellik, estetik ve kullanıcı deneyiminin artırılmasına odaklanılarak mimari detaylar derinlemesine incelenecektir.
8. Ders, iç mimari, kentsel bağlam ve eğitim pedagojisi arasındaki diyaloğu teşvik ederek disiplinlerarası işbirliğini teşvik edecektir.
9. Öğrenciler, öğrencilerin, öğretim üyelerinin ve daha geniş anlamda toplumun gelişen ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, mimarlık okullarındaki stüdyo mekanlarını yeniden tasarlama fırsatına sahip olacaklar.
10. Metodoloji, ortaya çıkan mekansal gereksinimleri ve kullanıcı beklentilerini ele alacak ve tasarım çözümlerinin mevcut zorluklara ve gelecekteki belirsizliklere duyarlı olmasını sağlayacaktır.

Koordinatörleri
Shahryar Habıbı
Shahryar Habıbı
Dersin Dili
İngilizce
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024