Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Sosyal Bilimler Enstitüsü / MYL 506E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Müzik İcra Çalışmaları
İngilizce Music Performance Studies
Dersin Kodu
MYL 506E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem 1
3 3 - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Paul Alıster Whıtehead
Paul Alıster Whıtehead
Dersin Amaçları 1. Öğrencilerin, performansın doğası, tanımı ve önemi konusunda gerek müzikal bağlamda, gerekse daha geniş alanlarda yorumlamalar yapmasını sağlamak
2. Öğrencilere müzikal performansın tarihsel gelişimi ve tüketimiyle ilgili bir anlayış kazandırmak
3. Öğrencilere aynı eserlerin farklı yorumlamalarını dinlemeleri sayesinde eleştirel dinleme becerileri kazandırmak ve performans / yazılı müzik arasındaki farklılıkları öğretmek
4. Öğrencilere standart müzikoloji formatında araştırma yapıp çalışmalarını sunma yetisi kazandırmak
Dersin Tanımı Erken dönem ve geç dönem Batı müziğinde tarihsel performans uygulamaları, metin ve notasyon temelli performans, doğaçlama, performans psikolojisi, performansın ‘sanat’ ve ‘popüler’ açısı, performansın işlevleri, Batı dışı bağlamlar açısından performans, teknolojinin oynadığı rolün incelenmesi,
Dersin Çıktıları 1. Students will be able to categorise, contextualise, compare and evaluate musical examples based on informed listening experiences.
2. Students will have a philosophical awareness of the nature and function of performance, both as an aesthetic construct and outside the performing arts.
3. Students will have an awareness of the ‘work’ concept and will have developed a comparative aproach to performance that includes both Western and non-Western approaches.
4. Students will be able to comment on a range of musical and aesthetic issues regarding creation, originality, intention, and emulation.
5. Students will be able to evaluate performance training techniques, such as those employed in conservatoires.
6. Students will have developed an understanding of the degrees of dependence of music performance on pyschology and technological developments.
7. Students will become familiarised with the standard bibliographical tools and resources used in the study of music performance.
8. . Students will be able to be able to research and present essays in a standard musicological format.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı John Rink, ed., Musical Performance: A Guide to Understanding (Cambridge University Press, 2002).
John Rink, ed., The Practice of Performance: Studies in Musical Interpretation (Cambridge University Press, 1995).
Diğer Referanslar Stephen Davies, “Art, Performing,” Routledge Encyclopedia of Philosophy (London: Routledge, 2000).
Jonathan Dunsby, “Performance,” Grove Music Online, ed. Laura Macy http://www.grovemusic.com
John Rink, ed., Musical Performance: A Guide to Understanding (Cambridge University Press, 2002).
John Rink, ed., The Practice of Performance: Studies in Musical Interpretation (Cambridge University Press, 1995).
Edward T. Cone, Musical Form and Musical Performance (W. W. Norton, 1968).
Derek Bailey, Improvisation: Its Nature and Practice in Music (New York: Da Capo Press, 1993).
Alf Gabrielsson, “Music Performance Research at the Millennium,” Psychology of Music 31(3) (2003), pp. 221-72.
Robert D. Schick, Classical Music Criticism (Garland, 1996).
Robert Philip, Performing Music in the Age of Recording (Yale University Press, 2004), pp. 26-49.
Jonathan Sterne, The Audible Past: Cultural Origins of Sound Reproduction (Durham & London: Duke University Press, 2003).
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024