Hoşgeldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Sosyal Bilimler Enstitüsü / ITY 518 - Teknoloji ve Pazarlama
 

ITY 518 - Teknoloji ve Pazarlama

Dersin Amaçları

Pazarlamanın genel prensiplerini, teknolojinin pazarlama üzerindeki etkilerini öğretmek, yüksek teknoloji pazarlarında pazarlama stratejilerinin nasıl ve ne yönde olacağı konusunu tartışmak

Dersin Tanımı

Pazarlama ve pazarlama yönetiminin temel ilkeleri aynı olmakla birlikte, teknolojik ürünler için gerekli olan pazarlama strateji ve taktikleri diğer ürün ve hizmetlerden farklılık göstermektedir. Pazarlama ile ilgili kararları etkileyen makro çevrenin en önemli unsurlarından biri kuşkusuz gerek tüketici pazarlarında gerekse örgütsel pazarlarda varlığını gösteren teknolojik gelişmelerdir. Söz konusu değişim ve gelişmeler pazarlama yönetimindeki bazı faaliyetlerin önem sırasını, örgütlenme biçimini ve uygulanma süresini etkilemektedir. Bu etkinin temel nedeni ise, teknoloji temelli ürünlerde alıcı davranışında diğer ürünlere kıyasla farklı faktörlerin rol oynamasıdır. Bu nedenle teknoloji temelli pazarlardaki yönetici ve yönetici adaylarının genel pazarlama ilkelerinin yanı sıra, bu pazarlar ve ürünlere özgü pazarlama strateji ve taktiklerini kavramış olmaları önem taşımaktadır.

Koordinatörleri
Nimet Uray
Gonca Ulubaşoğlu
Dersin Dili
Türkçe
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2017