UCK 421 - Tepki ile Tahrik
Dersin Amaçları
?Jet motorlarında itkinin nasıl üretildiğini anlamak,
?Tüm motorun ve botor bileşenlerinin ideal koşullardaki performanslarını değişik tasarım koşullarında hesaplamak,
?Tasarım noktası harici koşullarda performans hesapları yapmak,
?Gerçek koşullarda komponent kayıpları nedeniyle oluşan performans değişiminin miktarını anlamak,
?Bu bilgileri tasarım sürecinde kullabilme becerisi edinmek.
Dersin Tanımı
Tepki ile Tahriğe Giriş (İtki, Birimler ve Boyutlar, Operasyonel Koşullar ve Standart Atmosfer, Hava Soluyan Motorlar, Uçak Performansı). Uçak Gaz Türbin Motoru (İtki Denklemi, İtki Verimi, Gaz Türbin Motoru Bileşenleri, Brayton Çevrimi). İdeal Motorların Parametrik Çevrim Analizi (Motor Parametrik Çevrim Analizi, İdeal Ramjet, İdeal Turbojet, İdeal Turbofan). Komponent Performansı (Gaz Özelliklerindeki Değişim, Hava Alığı ve Difüzördeki Basınç Geri Kazanımı, Kompresör ve Türbin Verimleri, Yanma Odası Verimi ve Basınç Kaybı, Eksoz Lülesi Kaybı, Şaftın Mekanik Verimi, Komponent Performans Ölçütleri). Gerçek Motorların Parametrik Çevrim Analizi (Turbojet, Turbofan). Motor Performans Analizi (Gaz Üreteci, Turbojet Motoru, Turbofan Motoru).
|
|
Koordinatörleri
Onur Tunçer
Dersin Dili
Türkçe
|
|
|