Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Bilişim Enstitüsü
/
GIT 516
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Planlamada CBS
İngilizce
Planning in GIS
Dersin Kodu
GIT 516
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
2
3
3
-
-
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Koordinatörü
Fatih Terzi
Dersin Amaçları
Dersin amacı, planlamada coğrafi bilgi sistemlerinin ve teknolojilerinin kullanımının teorik ve uygulamalı örnekler üzerinden öğretmektedir.
Dersin Tanımı
Ders, CBS’nin çalışma prensipleri, bileşenleri ve fonksiyonları; coğrafi verilerin / bilgilerin sunumu; tematik haritaların oluşturulması; veri sorgulama ve veri analizi; uzaktan algılama ve mekânsal analiz teknikleri ve örnekleri konularını kapsamaktadır.
Dersin Çıktıları
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar
Sons.
• DeMers, M. (1997). Fundamentals of Geographic Information Systems, New York: John Wiley and Sons, Inc
• T.A. Slocum. Prentice-Hall, Upper (1999). Thematic Cartography and Visualization. Saddle River, New Jersey 07458.
• Berry, J.K., (2001). Map Analysis: Procedures and Applications in GIS Modeling, BASIS Press.
• Arctur, D and Zeiler, M. (2004). Designing Geodatabases, ESRI Press.
• Michael, Z. (2010). Modeling Our World, ESRI Press, Second Edition.
• Longley, P., Goodchild, M., Maguire, D.J. and Rhind, D.W. (2011). Geographic Information Systems and Science, Third Edition, John Wiley and Sons.
• A.J.Kimerling, A.R. Buckley, P.C. Muehrcke, J.O. Muehrcke (2009). Map Use: Reading and Analysis. ESRI Press Academic, Redlands, California.
• Kraak, M. J., & Ormeling, F. (2020). Cartography: visualization of geospatial data. CRC Press.
• Saha, K., and Frøyen, Y. K. (2021). Learning GIS Using Open Source Software: An Applied Guide for Geo-spatial Analysis. Routledge India.
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025