Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Fen Bilimleri Enstitüsü / MBL 550E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Tasarımda Biliş
İngilizce Design Cognition
Dersin Kodu
MBL 550E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem -
3 3 - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Elif Sezen Yağmur Kilimci
Dersin Amaçları 1. Biliş bilimini tanıtmak ve tasarım bilişi alanını biliş bilimi içinde konumlandırmak
2. Biliş bilimindeki farklı araştırma yöntemlerini, özellikle de tasarım bilişi araştırmalarında sıklıkla kullanılan protokol analizi yöntemini anlatmak
3. Biliş bilimindeki farklı kavramlar ve konulardan öğrencilerin derste tartışılacak tasarım bilişine dair araştırmaları anlamaları için baz oluşturanlarını anlatmak
4. Tasarım bilişinde de öne çıkan araştırma alanlarını ve konularını anlatmak ve önceki çalışmaların bulgularını tartışmak
Dersin Tanımı Bu ders öğrencilerin tasarım düşünüş süreçleri üzerine araştırmalar yapabilmelerini ve bu süreçlerle ilgili derinlemesine bir anlayış geliştirebilmeleri amacı ile ve taşarımda biliş alanındaki araştırmalar, kuramlar, kavramlar ve araştırma methodlarını tanıtmak üzere kurgulanmıştır.
Dersin Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayan lisansüstü öğrencileri
1. Biliş bilimindeki araştırma alanlarına aşina olacaklardır.
2. Bilişi çalışmak için kullanabilecekleri ve uyarlayabilecekleri araştırma yöntemleri hakkında bilgi kazanacaklardır.
3. Tasarımda biliş alanında öne çıkan araştırma konuları hakkında derinlemesine bir anlayış kazanacaklardır.
4. Tasarımın doğası ile ilgili farklı teoriler hakkında, tasarımcılar nasıl düşünür, nasıl tasarım geliştirirler, bilgi edinecek ve yansıtma yapabileceklerdir.
5. Tasarım bilişi araştırmasındaki açıklıkları tespit edebilecek, yeni fikirler ve/veya yöntemler geliştirebileceklerdir.
6. Analitik okuma, araştırma ve yazma becerilerini geliştireceklerdir.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar Bechtel, W. and G. Graham, Eds. (1999). A Companion to Cognitive Science. Blackwell Publishers Ltd, Oxford.

Cross, N., H. Christiaans, et al., Eds. (1996). Analyzing Design Activity. John Wiley & Sons, Chichester, New York

Cross, N. (2006) Designerly Ways of Knowing Springer-Verlag Ltd., London, 2006.

C. Eastman, W. Newstetter, M. McCracken eds. (2000). Design Knowing and Learning: Cognition in Design Education. Elsevier Science Press, Amsterdam, New York.

Holyak K. J. (2005). The Cambridge Handbook of Thinking and Reasoning. Cambridge, Cambridge University Press.
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024