Hoşgeldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Fen Bilimleri Enstitüsü / MTZ 501E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Mimari Tasarım I
İngilizce Architectural Design I
Dersin Kodu
MTZ 501E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem -
6 - - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Meryem Birgül Çolakoğlu
Dersin Amaçları Kentsel bağlamda kültürel, ekonomik, toplumsal koşulları anlamak ve mimari bir öneri geliştirmek;

Kültürel değerlerin sürdürülebilirliği ve mevcuda müdahale ilişkisinin irdelenmesi;

Kentsel mekan ve dinamikleri ile mimarlık ilişkisinin sorgulanması;

Sonuçta bir mimari tasarım projesinin avan ve kesin proje aşamalarının gerçekleştirilmesinin sağlanması.
Dersin Tanımı Kentsel bağlamda mimarlığa yaklaşımlar; kentsel doku ve kültürel, ekonomik, toplumsal boyutlar; yeri okumak/yorumlamak ve kültürel/ekonomik/toplumsal koşullarda yeni bir öneri geliştirmek; kentsel dönüşüm süreçleri ve mimarlık; sürdürülmesi gereken değerler ve mevcuda müdahale; mimari tasarım süreçlerinde süre giden-yeni önerilen ilişkisi; kentsel mekan-bina ilişkileri; kentsel mekan insan ilişkileri; yasal düzenlemeler, yönetmelikler; mimari ihtiyaç programı geliştirme; çözümlerin avan ve kesin proje düzeylerinde sonuçlandırılması.
Dersin Çıktıları Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme (yeterli bilgi birikimi) (bilgi).

Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme (beceri).

Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme (beceri).

Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme (beceri).

Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).

Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).

Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme (Öğrenme Yetkinliği).
Önkoşullar ---
Gereken Olanaklar -----
Diğer -----
Ders Kitabı Crinson, M. (ed.), 2005, Urban Memory: History and amnesia in the modern city, London: Routledge.

Designing for Learning: Creating Campus Environments for Student Success, (2015)C. Carney Strange, James H. Banning

University Trends: Contemporary Campus Design, Jonathan Coulson, Paul Roberts, Isabelle Taylor
Diğer Referanslar Envisioning the Campus of Tomorrow
https://www.sasaki.com/voices/envisioning-the-campus-of-tomorrow/

Inventing the 21st Century Campus
https://www.sasaki.com/voices/inventing-the-21st-century-campus/

Planning Approach
https://www.sasaki.com/voices/meet-the-framework-plan-a-flexible-master-planning-approach/

Tecnológico de Monterrey Urban Regeneration PlaN
https://www.sasaki.com/projects/tecnologico-de-monterrey-urban-regeneration-plan/


Innovation City and the Places of Innovation
https://www.sasaki.com/voices/innovation-city-and-the-places-of-innovation/
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2021