Hoşgeldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Fen Bilimleri Enstitüsü / HGP 521 / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Hazır Giyim ve Ticareti
İngilizce Apparel merchandising
Dersin Kodu
HGP 521 Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem 1
3 3 - -
Dersin Dili Türkçe
Dersin Koordinatörü Canan Sarıçam
Dersin Amaçları 1. Hazır giyimde ticaretinin temel kavramları ve stratejileri hakkında bilgi vermek,
2. Hazır giyim perakende ve moda küresel pazarları ve pazar özellikleri hakkında bilgi vermek,
3. Ticaret bütçesinin kontrolü, maliyetleme ve fiyatlandırma stratejilerinin geliştiirlmesi becerilerini kazandırmak,
4. Ürün gamının planlanması ve sunulması ve başarılı bir ticaret sürecinin kontrolü becerilerini kazandırmak.
Dersin Tanımı Hazırgiyim ticaretinin gelişimi. Hazırgiyim ticaretinde bilgi, iletişim ve tasarım teknolojileri. Pazar bilgisi. Hazırgiyim perakende ve moda endüstrileri için küresel pazarlar, hazırgiyim perakende pazarlarının, tüketicilerin ve rakiplerin analizi.Hazırgiyim ticaretinde fiyatlandırma yaklaşımları ve stratejileri. Maliyetlemenin prensipleri ve stratejileri. Koleksiyon ve satış planlama. Hazırgiyim ticaretinin planlanması.Ticaret bütçelerinin ve mal asortilerinin planlanması ve kontrolüne yönelik uygulama.
Dersin Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda belirtilen bilgi ve becerileri kazanacaktır;
I. Modern hazır giyim ticaretinin işleyişi hakkında bilgi,
II. Hazır giyim ürünü geliştirilmesi ve planlanması hakkında bilgi.
III. Şirket stratejisi, tasarım ve iş hedefleri geliştirme becerisi,
IV. Hazırgiyim perakende ve moda ürünleri ticareti için pazar bilgisini analiz ve yönetme becerisi,
V. Hazırgiyim ticaretinde maliyetlendirme ve fiyatlandırma prensipleri ve stratejileri hakkında kavrayış,
VI. Hazır giyim perakendesinde ihtiyaca yönelik koleksiyon hazırlama ve bütçelendirme
Önkoşullar -
Gereken Olanaklar Bilgisayar, internet
Diğer
Ders Kitabı 1. Vecchi, A., Buckley, C. (2016)., “Handbook of research on global fashion management and merchandising”, Hershey, Pennsylvania
2. Clark, J., (2015)., Fashion Merchandising: principles and practice, Palgrave Macmillan, London
3. Regan, C. L., (2008).,“Apparel Product Design and Merchandising Strategies”, Upper Saddle River, Pearson Prentice Hall, New Jersey
4. Rosenau, Jeremy A, (2006), “Apparel Merchandising : The Line Starts Here”, Fairchild Publications
5. Halepete, J.(2011), “Retailing in Emerging Markets”, Fairchild Books,USA.
6. Grose, V., (2012), “Fashion Merchandising”, AVA Publishing, Switzerland.
Diğer Referanslar
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2021