Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Fen Bilimleri Enstitüsü
/
SPL 596E
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Bilimsel Araştırma, Etik ve Seminer
İngilizce
Scien.Rese., Ethic&Seminar
Dersin Kodu
SPL 596E
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
-
2
2
-
-
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Koordinatörü
Yasin Bektaş
Dersin Amaçları
1. Bilimin ne olduğunu, bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenmek;
2. Bilimsel metodolojiyi, araştırma tasarımını ve veri toplamayı öğrenmek;
3. Bilimsel yayın türlerini (tez, bilimsel makale, rapor vb.) öğrenmek;
Dersin Tanımı
Bilimin tanımı ve gelişimi, bilimsel araştırma yaklaşımı, literatür taraması, araştırma tasarımı, nicel ve nitel
araştırma metodolojileri, veri toplama, tez, proje ve bilimsel makale yazım teknikleri, uyulması gereken etik ilkeler
araştırma yaparken uyulması gereken etik ilkeler, yayın yaparken uyulması gereken etik ilkeler, atıf etiği, başarılı bir araştırma için ipuçları
Sunum, öğrencilerin tez konuları/kendi mühendislik alanları kapsamındaki sunumlarıdır.
Dersin Çıktıları
1. Bilimin, bilimsel bilginin ve bilimin tarihsel gelişiminin ne olduğunu öğrenmek;
2. Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenmek ve bunları uygulayabilmek;
3. Literatür taraması ve analizi yapabilmek;
4. Çeşitli bilimsel yayın türlerini ve bunların temel özelliklerini öğrenmek;
5. Bilimsel bir çalışmayı sürdürürken etik kuralları öğrenmek, öngörmek ve bunlara uymak;
6. Teknik veya teknik olmayan konular hakkında sunumlar hazırlamak;
7. Dinleyicilere sözlü ve görsel-işitsel olarak nasıl hitap edileceğini öğrenmek;
8. Sunum sırasında iletişimin önemini takdir etmek, topluluk önünde sunum yapma becerisi kazanmak
topluluklar.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar
Andranovich, G., & Riposa, G. (1993). Doing urban research (Vol. 33). Sage.
Bell, J. (2010). Doing your research: A guide for first-time researchers in education, health and social science. McGraw Hill
Open University Press.
Benos, D. J., Fabres, J., Farmer, J., Gutierrez, J. P., Hennessy, K., Kosek, D., ... & Wang, K. (2005). Ethics and scientific
publication. Advances in physiology education, 29(2), 59-74.
Labovitz, S. & Hagedorn, R. (1976). Introduction to social research. McGraw-Hill Book Company. Neuman, W. L. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Pearson.
*Potter, S. (Ed.). (2006). Doing postgraduate research (Vol. 13). Sage.
Rendle-Short, J. (2006). The academic presentation: Situated talk in action. Routledge.
*Turabian, K. L. (1996). A manual for writers of term papers, theses, and dissertations. University of Chicago Press.
*Wallace, M. (2011). Critical reading and writing for postgraduates. Sage.
*Walliman, N. S. R. (2001). Your research project : a step-by-step guide for the first-time researcher. Sage.
Wilkinson, D. & Birmingham, P. (2003). Using research instruments: A guide for researchers. Routledge.
Bonus Readings:
Eco, U. (2015). How to write a thesis. The MIT Press.
Murray, R. (2002). How to write a thesis. 2nd Ed. Open University Press.
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025