Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Fen Bilimleri Enstitüsü
/
HGP 501
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Araştırma Metotları
İngilizce
Research Methods
Dersin Kodu
HGP 501
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
-
3
3
-
-
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Koordinatörü
Dersin Amaçları
1. Hazırgiyim endüstrisinin ihtiyaç duyduğu araştırma konuları, bu araştırmaların tasarlanmasında literatürün ve uygun metotlarının etkin olarak nasıl kullanılabileceği hakkında kapsamlı bilgi kazandırmak,
2. Uygun araç ve metotları kullanarak bir araştırma projesini yönetme ve/veya yürütme becerisini kazandırmak,
3. Elde edilen bulgular temelinde mevcut durum ve gelecekteki eğilimler hakkında analiz yapma becerisi kazandırmak,
4. Araştırmaların sonuçlarını uygun format ve içerikte sunulmasını ve iletişimini sağlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmak.
Dersin Tanımı
Hazırgiyim ve moda endüstrilerinde araştırma gereksinimi. Hazırgiyim ve moda endüstrilerinde yürütülen araştırmalara örnekler. Araştırma teorisi. Literatürün araştırılması ve incelenmesi. Endüstriyel araştırmalarda etik konular. Veri tipleri ve örnekleme. Araştırmanın analizi. Araştırma tasarımı. Nicel ve nitel araştırma metotları. Anket tasarımı ve testi. Mülakat yapma, foküs gruplar, katılımcı gözlemi. Eğilimlerin tahminlenmesi. Araştırmanın raporlanması ve iletişimi.
Dersin Çıktıları
I. Hazırgiyim endüstrisi için araştırma metotlarının pratik önemi hakkında anlayış
II. Araştırma ile ilgili problemi and hipotezi çerçeveleme ve tanımlama becerisi
III. Araştırma konusu ile ilişkili önemli literatürün belirlenmesi ve gözden geçirilmesi
IV. Nicel ve/veya nitel metotlara dayalı olarak bir araştırma projesinin tasarlanması ve yürütülmesi
V. Anlamlı sonuçlar elde etmek üzere verilerin toplanması ve analiz edilmesi becerisi
VI. Anket ve mülakat geliştirme ve yürütme becerisi
VII. Eğilim tahmin etme bilgisi
VIII. Araştırmanın raporlanması ve iletişimi becerisi
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
1.Zaccagnini Flynn , J. and M. Foster, I., (2009), “Research Methods for the Fashion Industry”, Fairchild Books, NewYork
Diğer Referanslar
Williamson, K., & Johanson, G. (Eds.). (2018). Research methods: Information, systems, and contexts. Chandos Publishing. ISBN: 978-0-08-102221-4 (online)
Hammond, M., & Wellington, J. (2021). Research methods: The key concepts, 2nd Ed. Routledge, Taylor &Francis.
Malhotra, N. K., Nunan, D., & Birks, D. F. (2020). Marketing research. Pearson UK. ISBN: 978-1-292-30876-0 (ePub)
Hair Jr, J., Page, M., & Brunsveld, N. (2019). Essentials of business research methods.4th Ed. Routledge. Taylor &Francis.
Kawamura, Y. (2020). Doing research in fashion and dress: An Introduction to Qualitative Methods. Bloomsbury Publishing USA, ISBN: 978-1-3500-8980-8
Creswell, J. W., Creswell, J. D. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches (5th Ed.), SAGE Publications, ISBN-10:1506386709.
Creswell J.W. (Çev. Ed. Demir S.B.), (2017). “Araştırma Deseni: Nicel, Nitel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, 3.baskı”, “Reserch Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Aprroaches” 4.baskıdan çeviri, Eğiten Kitap, Ankara[ISBN: 97-605-4757-28-2]
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024