Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Fen Bilimleri Enstitüsü
/
KET 529
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Dost Kentler için Tasarım
İngilizce
Design for Friendly Cities
Dersin Kodu
KET 529
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
-
3
-
-
-
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Koordinatörü
Hatice Ayataç
Dersin Amaçları
1. Herkes için Dost kentler kavramını öğretmek,
2. Kentlerin paydaşlarıyla birlikte düşünmek,
3. Kapsayıcı tasarım konusunda dejevantajlı gruplara dikkat çekmek
Dersin Tanımı
Dost kentlere giriş, Herkes için dost kentlerin alt tanımları (kapsayıcı kentler, erişebilir kentler, engelsiz kentler vb) Dünyadaki değişimler ve eğilimler; herkes için dost kent olma ilkelerinin tanımı, Dezevantajlı grupların tanımı ve alt konularda dost kentlerin incelenmesi; çocuk dostu kentler, yaşlı dostu kentler, kadın dostu kentler, yaya dostu kentler, hayvan dostu kentler, engelli dostu kentler; Dünya örnekleri, başarılı uygulamalar; Ulusal politikalar ve yönlendiriciler, aktörler.
Dersin Çıktıları
Bu dersi başarıyla tamamlayan yüksek lisans/doktora öğrencileri aşağıdaki konularda bilgi, beceri ve yetkinlik kazanırlar;
1. “herkes için tasarım” ve “kapsayıcı tasarım” tanım ve ilkelerini öğrenmek,
2. Tüm paydaşlar için engelsiz kentsel çevreyi tasarlama bilgi ve becerisini kazandırmak
3. Ülkeler arası yaklaşım farklılıklarını analiz etmek ve ulusal politikalara katkı sağlamak,
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Tibbalds, F. 2001. Making people-friendly towns: improving the public environment in towns and cities; London: E&FN Spon.
Diğer Referanslar
Altay Balkan, D., 2015. Yerel Yönetimler için Kadın Dostu Kent Planlaması ve Tasarım İlkeleri Kitabı. Ankara
Ayataç, H.(Ed), 2015. “Herkes için Dost Kentler İstanbul Esenler İlçesi üzerinde değerlendirmeler”, Esenler Şehir Düşünce Merkezi Yayını . İstanbul
Global age-friendly cities: A guide, 2007. World health organization
Gleeson, B., Sipe, N., 2006. Creating Child Friendly Cities: New Perspectives and Prospects, Taylor and Francis.
C. Baraldi, R., Emilia, 2005. Cities With Children: Child Friendly Cities In Italy. UNICEF Innocenti Research Centre.
Steinfeld, E., Maisel J.L., 2012. Universal Design: Creating ınclusive environments, Hoboken N.J., John Wiley &Sons.
Whitzman, C., Legacy C., Andrew C., Klodawsky F., Shaw M., Viswanath K., 2013 Building Inclusive Cities: Women’s Safety and the Right to the City, NewYork: Routledge.
National Association of City Transportation Officials, 2014. Urban Bikeway Design Guide, Washington DC. Island Press.
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024