Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Fen Bilimleri Enstitüsü
/
ZMG 603E
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Geoteknik Deprem Mühendisliği
İngilizce
Geotechnical Earth. Eng.
Dersin Kodu
ZMG 603E
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
-
3
3
-
-
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Koordinatörü
Ayfer Erken
Dersin Amaçları
Depremler sırasında meydana gelen geoteknikle ilgili problemleri anlamak.
Deprem sonucu meydana gelmiş olan bir vaka analizi üzerinde çalışarak orjinal bir araştırma ve buna bağlı olarak bir makale üretmek.
Dersin Tanımı
Depremler, sismisite, zemin büyütmesi ve response spektra, Deprem yükleri altında zeminlerin gerilme-şekil değiştirme davranışları ve mukavemetleri, Deprem bölgelerinde temel sistemlerin davranışı ve temel tasarımları; Depremler sırasında oluşan şev kaymaları ve şevlerin tasarımları; Depremler sırasında dayanma yapılarının davranışları; Depremler sırasında tunellerin ve zemin içi yapılarının (kanalizasyon vd) davranışları; Geoteknik deprem mühendisliğinde nümerik analizler; Geoteknik tasarımla ilgili deprem yönetmelikleri
Dersin Çıktıları
i. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme (bilgi).
ii. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme (beceri).
iii. Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
iv. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme (Öğrenme Yetkinliği
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
PRO SHAKE, PLAXIS, FLAC, SAP, SEISMOSIGNAL
Diğer
Ders Kitabı
S.L.Kramer, Geotechnical Earthquake Engineering, 1999
Diğer Referanslar
B.M.Das, Principles of Soil Dynamics, 1993
K.Ishihara, Soil Behavior in Earthquake Engineering,1996,
Papers published in periodics
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024