Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / İşletme Fakültesi / ISL 353E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Pazarlama
İngilizce Marketing
Dersin Kodu
ISL 353E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem 1
3 3 - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Adnan Veysel Ertemel
Adnan Veysel Ertemel
Dersin Amaçları 1.Pazarlama yöntemlerini ve stratejilerini bütün olarak anlamayı sağlamak,
2.Yenilikçi pazarlama stratejilerini oluşturmak için gerekli bakış açısını kazandırmak,
3.Pazarlama kavramlarını çeşitli iş durumlarına uygulayabilme ve işletmeleri analiz ederek etkin yazılı
ve sözlü iletişim yetenekleri gösterebilme becerisi kazandırmak.
Dersin Tanımı Giriş niteliğindeki bu ders öğrencilerin değişik pazar yapıları ve bu pazarlarda faaliyet gösteren güç grupları hakkında görüş sahibi olmalarını sağlayacak olan pazarlamanın temel kavramlarını tanıtmak için tasarlanmıştır. Pazarda faaliyet gösteren güçler dinamik olduğundan pazarda yaşamlarını sürdürebilmeleri için bu dinamik ortama ayak uyduracak çözümler ve stratejiler geliştirmek zorundadırlar. Bu stratejileri geliştirmek bu dersin ana konusudur.
Dersin Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin;
I. pazarlama ve pazarlama yönetimi kavramlarının tarihsel süreç içerisindeki gelişimini ve firmaya
etkilerini anlama,
II. pazar koşullarının göstergeleri olan sosyal, ekonomik ve yasal çevreyi analiz etme,
III. pazarlama yönetim süreçlerinde gerekli olan pazarlama bilgi sistemi hakkında bilgi edinme,
IV. örgütsel ve bireysel alıcı davranışlarının pazarlama stratejilerine etkilerini belirleme,
V. firma kaynaklarının ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve pazarlama iletişimi gibi alanlarda etkin kullanım koşullarını öğrenme ve en uygun seçeneği belirleyebilme,
VI. pazarlama yönetiminin gerek piyasa mekanizması gerekse toplum üzerindeki etkilerini anlama, sosyal sorumluluk ve etik anlayışını benimseyebilme,
VII. firmaların karşılaştıkları pazarlama problemlerini saptama, analiz etme ve çözümler üretme,
VIII. takım olarak çalışabilme, işbirliği ve takım üyeleri ile iletişim kurma
becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
Önkoşullar N/A
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı Kotler, P. and G. Armstrong (2012), Principles of Marketing, 14th Global Edition, Prentice-Hall
Diğer Referanslar
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024