Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
İTÜ-KKTC Eğitim-Araştırma Yerleşkeleri
/
MEN 321
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Operation&Maint.of Marine Eng.
İngilizce
Operation&Maint.of Marine Eng.
Dersin Kodu
MEN 321
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
5
-
1
-
3
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Koordinatörü
Cumali Seçkin Mengeçin
Dersin Amaçları
Gemilerde kullanılan ölçü ve kontrol cihazları. Krankşaft, layner vb. parçaların ölçülerinin alınması ve değerlendirilmesi. Valf, yakıt pompası, enjektör, kaver vb. parçaların bakım-tutumu. Pompa-motorları eksene alma. Performans diyagramları. Yağlama yağı, yakıt ve su testleri. Gemi makineleri sistemlerinde çıkabilecek sorunlar ve olası çözümleri.
Dersin Tanımı
1. Makine parçalarını ölçmeyi ve değerlendirmeyi öğretmek.
2. Makine parçalarının bakım-tutumunu öğretmek.
3. Gemi makineleri ve sistemlerinde çıkabilecek sorunları ve çözümlerini öğretmek.
Dersin Çıktıları
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;
I. Ölçü ve kontrol cihazları kullanarak makine parçalarını ölçmeyi ve değerlendirmeyi öğrenir.
II. Makine parçalarının bakım-tutumunu öğrenir.
III. Yağlama yağı, yakıt ve su testlerini yapmayı ve sonuçlarını değerlendirmeyi öğrenir.
IV. Gemi makineleri ve sistemlerindeki sorunları ve çözümünü öğrenir.
Önkoşullar
(MEN 201 MIN DD
veya GMI 232E MIN DD)
ve (MEN 202 MIN DD
veya GMI 233E MIN DD)
ve (MEN 212 MIN DD
veya GMI 253E MIN DD
veya GEM 312E MIN DD)
(Engineering Science)
Gereken Olanaklar
8 Laboratuvar Çalışması
8 Laboratory Work
Diğer
Ders Kitabı
Fahrettin Küçükşahin, Gemi Makineleri Operasyonu 2, Birsen Yayınevi, İstanbul 2009.
Kemal Demirel - İ. Deha Er, Gemi Mühendisleri İçin Pompa Uygulamaları, Birsen Yayınevi, İstanbul 2007.
Diğer Referanslar
8 Laboratuvar Çalışması
8 Laboratory Work
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025