Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
İTÜ-KKTC Eğitim-Araştırma Yerleşkeleri
/
ARC 301E
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Yapı Bilgi Modellemesine Giriş. (YBM)
İngilizce
Int.to Build. Inf. Model.(BIM)
Dersin Kodu
ARC 301E
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
5
3
2
2
-
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Koordinatörü
Sinem Kırkan
Dersin Amaçları
- YBM ve bina yaşam döngüsü arasındaki bağlantıyı keşfetmek.
- YBM kapsamında veri yönetiminin temellerini, bilgi yapılandırması, sınıflandırma ve veri birlikte çalışabilirliği dahil öğrenmek.
- Gelişim Düzeyi (LOD), YBM Uygulama Planları (BEP) ve sektör uygulamaları dahil YBM standartları ve protokolleriyle tanışmak.
- YBM yazılımıyla pratik deneyim kazanmak.
- YBM ile performans analiz yazılımları arasında veri aktarım yöntemlerini öğrenmek ve performansa dayalı tasarımın prensiplerini anlamak.
Dersin Tanımı
Bu ders, öğrencileri Yapı Bilgi Modellemesi'nin (YBM) temel ilkeleri ve uygulamaları ile tanıştırmayı amaçlamakta olup, öğrenme süreci boyunca hesaplamalı bir bakış açısını vurgulamaktadır. Öğrenciler, YBM’nin temel yönlerini pratik bir şekilde deneyimleyerek, geleneksel yazılım paketlerinin sınırlamalarıyla kısıtlanmak yerine Revit ve Dynamo gibi hesaplamalı araçları kullanarak belirli tasarım ve inşaat görevlerine yönelik çözümler geliştirmeyi öğreneceklerdir. Dersin haftalık programında, dersler, uygulamalı eğitimler ve atölye çalışmalarıyla geniş bir konu yelpazesi ele alınmaktadır. Bu yaklaşım, öğrencilere YBM ve hesaplamalı tasarım teknolojileri konusunda başlangıç düzeyinde bilgi ve pratik beceriler kazandırarak, bu araçları mimari tasarım süreçlerinde kullanabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
Dersin Çıktıları
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025