Hoşgeldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Mimarlık Fakültesi / ICM 332 / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Fiziksel Çevre Kontrolu II
İngilizce Environmental Control Studio II
Dersin Kodu
ICM 332 Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem 6
3 2 2 -
Dersin Dili Türkçe
Dersin Koordinatörü Alpin Köknel Yener
Dersin Amaçları 1) Akustik ve aydınlatmayla ilgili temel bilgilerin öğretilmesi
2) Hacimlerin görsel konfor ve işitsel konfor açısından performansını yükseltmek amacıyla kullanılan sistemlerin tanıtılması
3) Bu sistemlerin proje üzerinde uygulanması ile kazanılan bilgilerin pekiştirilmesi
Dersin Tanımı Işığın tanımı ve fotometrik büyüklükler, görsel konfor, ışık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.), doğal aydınlatma sistemi tasarımı, yapma aydınlatma sistemi tasarımı ve tesisat bilgisi, bütünleşik aydınlatma tasarımı. Ses, insan sağlığı ve ses ilişkisi, işitsel konfor, ses kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (yer, bina aralıkları ve konumları, hacim boyutları ve konumları, hacim formu, yapı kabuğu, engeller, vb.), ve yapma çevrenin, (dinleti salonu gibi) akustik kontrol sistemi olarak tasarlanması bağlamında irdelenir.
Dersin Çıktıları 1) Aydınlatma sistemlerinin tasarımına ilişkin temel ilkeleri öğrenir
2) Farklı mekanların tasarımında görsel konfor koşullarının gerçekleştirilmesi ve farklı alternatiflerin geliştirilmesine yönelik bilgileri kazanır
3) Mekanların akustik tasarımına ilişkin temel ilkeleri öğrenir
4) IV. Farklı mekanların tasarımında işitsel konfor koşullarının gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgileri kazanır
5) Tasarımda aydınlatma ve akustik sistemlerini entegre edebilme becerisini kazanır
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2020