Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Mimarlık Fakültesi / MIM 361 / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Rölöve ve Restorasyon Stüdyosu
İngilizce Architectural Survey and Restoration Studio
Dersin Kodu
MIM 361 Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem 6
3 2 2 -
Dersin Dili Türkçe
Dersin Koordinatörü Ömer Dabanlı
Dersin Amaçları 1- Geleneksel ve ileri belgeleme teknikleri hakkında temel bilgileri aktarmak
2- Tarihi yapı ve çevrelerin belgelenmesi ve araştırılması konusunda temel ilkeleri aktarmak ve alan çalışması deneyimi kazandırmak
3- Koruma projesi süreçlerine yönelik temel teknik beceriyi kazandırmak
4- Tarihi yapı – yeni tasarım ilişkisinde temel yaklaşım ve ilkeleri aktarmak
5. Mimarın koruma projesindeki rolü ve sorumlulukları hakkında farkındalık oluşturmak
Dersin Tanımı Uygulamaya dayalı olan bu ders, mimari belgeleme ve araştırma üzerine yoğunlaşan ve bir koruma projesinin hazırlanmasında izlenen metodolojiyi kullanır. Mimari belgeleme, malzeme, hasar ve dönem analizi, restitüsyon, restorasyon ve yeniden işlevlendirme aşamalarından oluşan projelendirme sürecinin tüm adımlarını içerir. Geleneksel ve ileri belgeleme tekniklerinin yerinde uygulamalarla tanıtılmasının yanı sıra, her öğrenci grubu, dönem çalışması olarak yukarıda belirtilen adımları içeren bir proje geliştirmek amacıyla tarihi bir yapı üzerinde çalışır. Mimari dokümantasyon sürecine eşlik eden tarihsel araştırma, tarihi belgeler, haritalar, çizimler, gravürler, kitaplar, fotoğraflar vb. farklı kaynaklar, yapı ve çevresinin tarihsel bağlamının anlaşılmasına katkı sağlar. Ayrıntılı inceleme ve analiz çalışmaları, özgün malzeme ve yapım teknolojisi ile mevcut sorunlar hakkında bilgilere ulaşılmasını sağlar. Projelendirme süreci, yapının korunmasına yönelik farklı ölçek ve kapsamda müdahalelerin yanı sıra işlev önerilerinin geliştirilmesini de içerir. Bu nitelikleri ile ders, öğrencinin meslek yaşamında tarihsel çevrelerde karşılaşacağı durumlar için temel bir altyapı oluşturmaktadır.
Dersin Çıktıları 1- Araştırma ve alan çalışması becerisi kazanmak
2- Ekip çalışması ve liderlik becerilerini edinmek
3- Ulusal ve bölgesel mimarlık mirasını değerlendirmeyi deneyimlemek
4- Kültürel mirasın korunması süreçlerini deneyimlemek
5- Eleştirel düşünme becerisi kazanmak
6. Mesleki etik ve sorumlulukları öğrenmek
7. Disiplinlerarası çalışma süreçleri hakkında farkındalık kazanmak
Önkoşullar (MIM 322 MIN DD
veya MIM 322E MIN DD)
ve (MIM 204 MIN DD
veya MIM 204E MIN DD
veya MIM 244 MIN DD
veya MIM 244E MIN DD)
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı Watt, D. ve Swallow P. (1996). Surveying Historic Buildings, Donhead Publishing, Trowbridge.
Diğer Referanslar Watt, D. ve P. Swallow, Surveying historic buildings, Donhead Publishing, Trowbridge 1996.
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996.
Ahunbay, Z., Kültür Mirasını Koruma İlke ve Teknikleri, İstanbul, 2019.
Anon, Handbook of research on emerging technologies for architectural and archaeological heritage, Hershey, Pennsylvania: IGI Global, 2017.
Anon, Preserving and restoring monuments and historic buildings, UNESCO, Paris, 1972.
Brusaporci, S. (ed.), Handbook of research on emerging digital tools for architectural surveying, modeling and represantation, Hershey, Pennsylvania: IGI Global, [2015]
Burns, J.A. (ed), Recording historic structures, Washington, 1989.
Grossmann, G.U., Einführung in die historische Bauforschung, Darmstadt, 1993.
Oxley, R., Survey and repair of traditional buildings: a sustainable approach, Shaftesbury, Dorset: Donhead, 2003
Swallow, P., Measurement and recording of historic buildings, Shaftesbury : Donhead, 2004
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024