Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Mimarlık Fakültesi / MIM 4048E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Mimarlık ve İnterdisipliner Çalışmalar
İngilizce Archit.&Interdıscıplınary Std.
Dersin Kodu
MIM 4048E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem -
2 2 - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Asiye Nisa Kartal
Asiye Nisa Kartal
Dersin Amaçları Mimari mekânlar hakkında eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi teşvik etmek.
Mimari mekânların duyusal boyutlarını analiz etmek.
Mekânsal analiz ve deneyimi anlamak için disiplinler arası araştırma yöntemlerini uygulamak.
Gelecekteki mimari uygulamaları desteklemek için kişisel duyusal okuryazarlığı ve mekansal farkındalığı geliştirmek ve artırmak.
Dersin Tanımı Ders, mimarlığı disiplinler arası bir araç olarak analiz etmeyi ve diğer ilgili alanlarla olan bağlantılarını araştırmayı amaçlamaktadır. Mimarlık ve diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi inceleyerek, mimari düşünce, uygulama ve yöntemlerin çok çeşitli alanlarla nasıl kesiştiğini vurgulamaktadır. Ders, çeşitli alanlardan (örneğin duyusal çalışmalar, kentsel etnografya, kentsel kartografya) bakış açılarını birleştirerek disiplinler arası yaklaşımları araştırmayı amaçlamaktadır. Hümanistik araştırma teknikleri aracılığıyla mimarlığın duyusal mekânsal algıyla nasıl etkileşime girdiğini incelemektedir. Ders, öğrencileri disiplinler arası duyusal metodolojiler aracılığıyla mimari ortamlar hakkında derin bir farkındalık geliştirmeye ve bu iç görüleri tasarım düşüncesi, kentsel analiz ve mekânsal hikâye anlatımına dahil etmeye teşvik etmektedir.
Dersin Çıktıları Mimari Fenomenoloji ve Duyusallık: Mimari mekânların mekansal analizine duyusal ve fenomenolojik bir bakış açısıyla nasıl yaklaşılacağını öğrenmek
Disiplinlerarası Metodolojiler: Mimariye yönelik daha geleneksel yaklaşımların ötesinde yaratıcı, mobil, kamusal katılımcı uygulama tabanlı yöntemler kullanmak
Mimari Etnografi: Duyusal deneyimlere dayalı verileri anlamlı mimari içgörülere ve mekânsal anlatılara dönüştürmeyi, kaydetmeyi ve yorumlamayı öğrenmek
Mimari kartografya: Mimari mekânların duyusal haritalarını tasarlamak
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar Anzani, A. (2020). Mind and places. A Multidisciplinary Approach to the Design of Contemporary City. Springer.
Bates, C., & Rhys-Taylor, A. (Eds.). (2017). Walking through social research. Taylor & Francis.
Classen, C. (2023). Worlds of sense: Exploring the senses in history and across cultures. Routledge.
Degen, M. M. (2008). Sensing cities: Regenerating public life in Barcelona and Manchester. Routledge.
Denis, M. (2017). Space and spatial cognition: A multidisciplinary perspective. Routledge.
Diaconu, M. (Ed.). (2011). Senses and the city: an interdisciplinary approach to urban sensescapes (Vol. 4). LIT Verlag Münster.
Hale, J. (2013). Critical phenomenology: architecture and embodiment. Architecture and Ideas, 12, 18-37.
Howes, D. (Ed.). (2021). Empire of the senses: The sensual culture reader. Routledge.
Järviluoma, H., & Murray, L. (Eds.). (2023). Sensory transformations: Environments, technologies, sensobiographies. Taylor & Francis.
McLean, K. (2019). Sensory maps. Elsevier.
PIGA., B. E., Siret, D., & Thibaud, J. P. (2021). Experiential Walks for Urban Design. Springer International Publishing.
Pink, S. (2015). Doing sensory ethnography.
Shirazi, M. R. (2014). Towards an articulated phenomenological interpretation of architecture: phenomenal phenomenology. Routledge.
Springgay, S., & Truman, S. E. (2017). Walking methodologies in a more-than-human world: WalkingLab. Routledge.
Theodore, D. (2006). Sense of the City: An Alternative Approach to Urbanism-Edited by Mirko Zardini.
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025