Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / İTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu / ING 112 / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe English I
İngilizce ING 112
Dersin Kodu
ING 112 Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem -
3 3 - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Zarife Zeliş Çoban
Zarife Zeliş Çoban
Dersin Amaçları Bu dersin genel amacı, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini aynı anda geliştirmelerini sağlamak; okuma-yazma bağını güçlendirerek öğrencilerin akademik metinleri daha etkin okumalarına, gerek içerik gerekse organizasyon olarak akademik kompozisyon yazmalarına yardımcı olmaktır.
Okuma becerileri: 1. Etkin okuma teknikleri, 2. Ana fikri bulma, 3. Yazının bakış açısı ve tonunu irdeleme, 4. Metin içinde bağlantılar kurma, 5. Genel ve ayrıntı bilgiyi ayırt etme, 6. Bir olgunun sebep ve sonuçlarını irdeleme, 7. Tartışmalı bir konunun artı ve eksi yönlerini okuyup analiz etme, 8. Bir yazıda konu ile ilgili anahtar kelimeleri bulma, , 9. Okunan metinlerle akademik kelime bilgisini geliştirme, 10. Eleştirel düşünme, analiz ve sentez becerilerini geliştirme.
Yazma becerileri: 1. Not tutma, 2. Özet yazma, 3. Bilgiyi tasnif etme, gruplandırma, 4. Ayrıntılı yazı planı yapma, 5. Tez cümlesi ve paragraf giriş cümleleri yazma, 6. Bir olgunun sebep ve sonuçları hakkında belli bir formatı izleyerek paragraf yazma, 7. Tartışmalı bir konunun iki yönünü de ele alan bir format dahilinde kompozisyon yazma, 8. Kompozisyondaki fikirleri akademik metin analizi sonucu elde edilen bulgularla destekleme, 9. Yazarken akademik bir ton, konunun gerektirdiği kelime seçimi ve gerekli geçiş/bağlaç terimlerini kullanma.
Konuşma becerileri: 1. Sınıf içi grup çalışmalarıyla, 2. Gruplar içi fikir geliştirme çalışmalarıyla, 3. Geliştirilen fikirleri sınıf içinde tartışarak konuşma becerilerine katkı sağlama.
Dersin Tanımı İING 112 dersinde öğrenciler, etkin okuma stratejilerini uygulama, kaynakları analiz etme, uygun bilgiyi belirleme ve eleştirel düşünme konularında temel akademik beceriler geliştirirler. Bilgi edinmek için metinleri okuma ve analiz etme, yazılarını planlama, plana uygun yazma ve yazılı çalışmalarını gözden geçirme gibi yapılandırılmış uygulamalarla da bu becerileri uygulayıp akademik yazı becerilerini geliştirirler. Akademik metinleri okuma ve yazma becerilerinin entegrasyonunu vurgulayan ders, öğrencilerin hem ödevlerde hem de sınavlarda akademik yazım kurallarına uygun paragraf ve kompozisyonlar yazmalarına rehberlik eder. Öğrenciler okudukları materyaller üzerine sınıf içi tartışmalara da katılım sağlarlar.
Dersin Çıktıları Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler
1. Okudukları akademik bir metinde ana noktaları bulabilir, yazının bakış açısı ve tonunu irdeleyebilirler.
2. Okudukları akademik bir metinde, yazma çalışmalarında kullanabilecekleri fikirlerini destekleyecek bilgileri ayıklayabilirler ve grafikleri okuyabilirler.
3. Akademik yazım kurallarına uygun bir şekilde yazdıkları bir metni kaynak göstererek destekleyebilirler.
4. Akademik yazıyı (tez cümlesi, paragraf düzeni vb.) organize ederler ve yazı planı yapabilirler.
5. Sebep-sonuç ilişkisini araştırarak, bir konuyu tasnif eder ve bir organizasyon dahilinde ele alabilirler; bu ilişkiyi gösteren sözcük ve cümle yapılarını kullanabilirler.
6. Tartışmalı konuları bir organizasyon dahilinde ele alabilir ve sınıf içinde gruplar arasında tartışabilirler; iki farklı bakış açısını gösteren sözcük ve cümle yapılarını kullanabilirler.
7. Ele aldıkları tartışmalı konuları akademik yazı düzeninde yazabilirler
8. Akademik bir yazıyı değerlendirebilirler.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar 1. Öğrenciler tüm ödevlerini öğretim görevlisinin belirttiği platform/lara yüklerler (ör. Ninova, Turnitin).
2. Web sitelerine başvurarak ek kaynak bulabilirler.
3. Ders işlenişi sırasında sunumlar için bilgisayar kullanılmaktadır.
1. Students upload all their assignments to platforms specified by the instructor (e.g., Ninova, Turnitin).
2. They may refer to the websites to find sources
3. During the conduct of the lesson, computers are used for lectures.
Diğer ÖDEV 1: Öğrenciler metin analizi, eleştirel düsünme, bilgi seçme, bilgiyi akademik yazım ve alıntılama kurallarına uygun şekilde yazıya aktarma ve grafik yorumlama gibi bilgi ve becerelerinin değerlendirildiği bir paragraph yazarlar.
ÖDEV 2: Öğrenciler seçilen tartışmalı bir konuda okur, plan çıkarır, tartışmalı konunun her iki tarafını ele aldıkları bir kompozisyon yazar ve değerlendirirler.
HOMEWORK 1: Students write a paragraph that evaluates their knowledge and skills, such as text analysis, critical thinking, selecting information, borrowing information, and interpreting graphics, following academic writing and citation rules.
HOMEWORK 2. Students read about a controversial topic, plan/outline, write an argumentative essay, do self-evaluation and peer-checking.
Ders Kitabı Derleme materyaller/
Diğer Referanslar
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025