Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Fen Bilimleri Enstitüsü / TEK 535E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe HAZIR GİYİMDE PAZARLAMA VE TÜKETİCİ DAVRANIŞI
İngilizce Market.&Cons.Beha.in App.Ind.
Dersin Kodu
TEK 535E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem 1
3 3 - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Canan Sarıçam
Dersin Amaçları 1. Pazarlama faaliyetleri kapsamında hazır giyim sektöründe tüketici davranışlarını anlamaya ve analiz etmeye yönelik kavramsal bir temelin oluşturulması.
2. Tüketici davranışlarının hangi faktörlerin etkisi altında olduğunun ve satın alma motivasyonlarının belirlenmesi.
3. Hazır giyim sektöründeki işletmelerde pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması konusunda tüketici davranışlarının analizi.
4. Farklı dağıtım kanalları ve moda akımları ve konseptlerine yönelik olarak tüketici davranışlarının incelenmesi.
Dersin Tanımı Hazır giyim sektörüne yönelik olarak; pazarlama faaliyetleri; pazar/pazarlama araştırması; temel pazarlama ilkeleri; tüketicilerin satın alma karar süreci ve bu sürece etki eden iç ve dış faktörler; tüketici davranışının analizi ve kullanılan istatistiksel yöntemler; farklı moda akımı ve konseptler kapsamında tüketici davranışı (hızlı moda, yavaş moda, sürdürülebilir moda); faklı datığım kanalları, e-ticaret (B2C) ve tüketici davranışları; entegre pazarlama iletişim faaliyetleri ve tüketici davranışları
Dersin Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci:
I. Hazır giyim sektöründe pazarlama faaliyetleri, pazar/pazarlama araştırması; temel pazarlama ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacak.
II. Hazır giyim sektöründe tüketicilerin satın alma karar süreci ve bu sürece etki eden iç ve dış faktörler hakkında bilgi sahibi olacak.
III. Tüketici davranışının analizi ve kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olacak.
IV. Farklı dağıtım kanalları (ör: e-ticaret) ve moda akımları ve konseptleri ile ilişkili olarak önemli olabilecek tüketici satın alma motivasyonlarını belirleme becerisine sahip olacak.
V. Hazır giyim sektöründe pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde tüketici davranışlarının analiz edilmesinin önemi hakkında bilgi sahibi olacak.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024