Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Bilişim Enstitüsü
/
BIL 106E
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Intr to Sci&Eng Comp (Fortran)
İngilizce
Intr to Sci&Eng Comp (Fortran)
Dersin Kodu
BIL 106E
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
-
3
2
2
-
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Koordinatörü
Elçin Tan
Dersin Amaçları
1.Özel programlama ortamıyla yeterince aşina olunmasını sa?lamak
2. Temel programlama mantı?ının ve tekniklerinin kavranmasını geliştirmek
3. Bir programın yazılması, derlenmesi, çalıştırılması ve hata ayıklanması bilgilerini geliştirmek
4. Bilimsel ve mühendislik problemlerini çözmede kullanılan farklı sayısal yöntemlerin bilgisayar algoritmaları ve programlama dili üzerine işleyiş bilgisi geliştirmek
5. Ileri düzey programlama dili kullanarak ö?rencilerin problemleri analiz etme ve çözme yetene?ini geliştirmek
Dersin Tanımı
Introduction to Programming, Flowcharts, Algorithm Design, Introduction to Fortran Programming, Simple I/O, Arithmetic Operators Data Types, Logical Expressions Control Statements : IF Structure, Control Statements : CASE Structure, Repetitive Structure : DO, WHILE Loops, Formatted I/O, File
Processing, Subprograms (Modules, Procedures, functions and Subroutines), Arrays, Basic Engineering Applications
Dersin Çıktıları
Student, who passed the course satisfactorily can:
1. understand the syntax and structure of the programming language
2. analyze a problem and develop an algorithm
3. test, compile, debug, and verify the program
4. develop practical programming skills in procedural, nonprocedural, logic, functional
5. design a program to meet requirements of comprehensive examples
6. write appropriate program documentation and report
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025