Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Fen Bilimleri Enstitüsü / MBL 512 / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Mimari Tasarımda Üretken Sistemler
İngilizce Generative Systems in Architectural Design
Dersin Kodu
MBL 512 Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem 2
3 3 - -
Dersin Dili Türkçe
Dersin Koordinatörü Gülen Çağdaş
Gülen Çağdaş
Dersin Amaçları 1. Üretken süreçlerin mimari tasarımdaki rolü ve uygulamaları konusunda bilgilenmek
2. Mimari tasarımı güncel tasarım paradigmaları bağlamında irdelemek
3. Mimari biçemlerin gramerini analiz etmek, yeni tasarım gramerleri türetmek ve yaratıcı tasarım süreçlerinde biçim grameri yaklaşımlarını kullanabilmek
4. Hücresel Özdevinim, L-Sistemler, Fraktaller, Toplu Zeka ve Çoklu Etmenler, Genetik Algoritmaları tasarımda yardımcı bir araç olarak kullanabilmek.
5. Üretken bir tasarım modeli kurgulamak ve uygulamak.
Dersin Tanımı Hesaplamalı mimarlık; Algoritmik ve parametrik mimari tasarım; Mimari tasarım sistemlerinin temelini oluşturan modeller; Mimari tasarımda üretken sistemler; Üretken tasarım yaklaşımları ve modelleri; Biçim grameri ve tasarım grameri yaklaşımları; Tasarım grameri türleri ve yapıları; Mimari dillere ilişkin biçim grameri kurallarının oluşturulması ve tasarımın üretilmesi süreci; Fraktal geometri ve mimari tasarımdaki rolü; Mimari tasarımda fraktal kurguların ve örüntülerin bilgisayar ortamında türetilmesine ilişkin yaklaşımlar; L-Sistemler, Hücresel Özdevinim, Toplu Zeka ve Çoklu Etmenler, Genetik Algoritmalar; Mimaride parametrik üretken sistem uygulamaları; Bir programlama dilini kullanarak üretken bir model geliştirme.
Dersin Çıktıları 1. Mimari tasarımda bilişim alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2. Alanın ilişkili olduğu diğer disiplinlerle arasındaki etkileşimi kavrayabilme, yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
3. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
5. Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
6. Mimari tasarımda bilişim alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme, model geliştirme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Önkoşullar -
Gereken Olanaklar -
Diğer -
Ders Kitabı 1. Bovill, C., (1996), Fractal Geometry in Architecture and Design, Birkhauser, Boston.
2. Coyne, R.D., Rosenman, M.A., Radford, A.D., Balachandran, M., Gero, J.S., (1990), Knowledge-Based Design Systems, U.S.A: Addison-Wesley.
3. Mitchell, W.J., (1990), The Logic of Architecture, Design, Computation and Cognition, Massachusetts: The MIT Press.
4. Terzidis, K., (2006), Algorithmic Architecture, MA: Architectural Press/Elsevier.
5. Stiny, G., (2008), Shape: Talking about Seeing and Doing, Massachusetts: The MIT Press.
6. Terzidis, K. (2014). Permutation design: buildings, texts, and contexts. Routledge.
Diğer Referanslar -
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024