Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Fen Bilimleri Enstitüsü
/
GAM 504E
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Video Oyunları için 3D Modellemenin Temelleri: Tasarımdan Geliştirmeye
İngilizce
Ess.of 3D mo.for v.g.:f.de.im.
Dersin Kodu
GAM 504E
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
-
3
3
-
-
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Koordinatörü
Çetin Tüker
Dersin Amaçları
Öğrenciler Öklid uzayında koordinat sistemlerini ve 2D-3D / 3D-2D projeksiyon ve dönüşümleri öğreneceklerdir.
Öğrenciler 3D modelleme programını kullanarak video oyunları için gerekli ileri başlangıç seviyesinde üç boyutlu modelleme becerisi kazanacaklardır
Öğrenciler oyun motoru kullanarak daha önce hazırlamış oldukları üç boyutlu modelleri oyun ortamına aktaracak ve etkileşim sistemleri kuracaklardır.
Dersin Tanımı
3D modelleme, poligon modelleme, doku ve malzeme yaratma, obje modelleme, araç modelleme, karakter modelleme, mekan ve çevre modelleme, 3D oyun haritası tasarlama, oyun motoruna obje aktarma, 3D animasyon, 3D modellerde fizik, 3D modellerde betik, 3D modellerle etkileşim
Dersin Çıktıları
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
Öklid uzayı ve koordinat sitemleri hakkında bilgi sahibidir.
Öklid uzayında 2D-3D ve 3D-2D dönüşümler yapabilir.
Video oyununda kullanılmak üzere oyun haritası tasarımı yapabilir.
Video oyununda kullanılmak üzere tasarlanmış bir oyun haritasını 3D modelleme programı ile modelleyebilir.
Video oyununda kullanılmak üzere tasarlanmış ve bir modelleme programı ile modellenmiş bir oyun haritasını oyun motorunda işlevsel hale getirebilir.
Bir oyun haritasına obje animasyonları ekleyebilir ve etkileşimli hale getirebilir.
Bir oyun haritasına oyun atmosferinin gerektirdiği ışıklandırma nesnelerini ekleyebilir ve etkileşimli hale getirebilir.
Bir oyun haritasına olay, çevre ve dış sesleri ekleyebilir ve etkileşimli hale getirebilir.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Tercihan Windows PC, 3DSMAX, Unity
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar
1)Vaughan, W. (2012). Digital Modeling. New Riders.
2) Tüker, Ç. (2007). Tasarımdan Uygulamaya 3D Mantığı. Pusula Yayınevi.
3) Thilakanathan, D. (2016). 3D Modeling For Beginners. CreateSpace Publishing.
4) Gahan, A. (2011). 3ds Max Modeling for Games: Insider's Guide to Game Character, Vehicle, and Environment Modeling: Volume I. Focal Press
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2023