GID 507 - Yeni Gıda Ürünleri Tasarımı
Dersin Amaçları
Öğrencilerin;
1. Yeni bir gıda ürününün geliştirilmesinde yer alan pazar araştırması, ürün konseptinin
oluşturulması, prototip ürün üretimi, bu ürünlerin üretiminde kritik kontrol noktalarının
belirlenmesi, ürünün raf ömrünün ve piyasa değerinin tespiti, ürünün duyusal olarak ve
tüketici testleriyle son ürün kademesi dahil tüm aşamaların değerlendirilmesi konularında
bilgilerini geliştirme
2. Yeni ürün geliştirmedeki tüm aşamaları bir takım disiplini içerisinde değerlendirme becerisi
kazanmaları
3. Daha önce öğrendikleri pekçok teorik bilgiyi bir proje üzerinde uygulama imkanı ile karar
verme, kritik düşünme, sanayi ile ilişki kurabilme gibi farklı yetenekleri de kazanmaları
Dersin Tanımı
Yeni gıda ürünü geliştirme stratejileri; fikirlerin oluşturulması ve değerlendirilmesi;konsept
geliştirme; konsept çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi ve dökümantasyonu, prototip ürün
belirleme ve tasarım; özelliklerinin belirlenmesi, formulasyonu, işlem optimizasyonu; üretimi,
paketleme, raf ömrü, ürün performans testleri; ürünün değerlendirilmesi; duyusal analiz
spesifikasyonlar, yasal mevzuat; Son ürün testleri, pazarlama stratejileri, raf ömrü ve
güvenilirliği, ambalaj seçimi ve etiket tasarımı, pazara sunum ve dağıtımı
|
|
Koordinatörleri
Merve Yavuz Düzgün
Dersin Dili
Türkçe
|
|
|