Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Fen-Edebiyat Fakültesi
/
ITB 218
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Bilim ve Teknoloji Tarihi
İngilizce
History of Science and Technology
Dersin Kodu
ITB 218
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
-
3
-
-
-
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Koordinatörü
Saltuk Duran
Dersin Amaçları
Dersin amacı, öğrencilerin aşağıdaki soruların yanıtlarını en mükemmel şekilde kavramalarını sağlamaktır:
1. Bilim ve teknolojide devrim niteliğindeki erken modern değişiklikler nelerdir?
2. Bu değişiklikler çerçevesinde, bilim ve teknoloji insanoğlunun gelişmesi sürecinde bir otorite haline nasıl gelmiştir?
3. Bilim ve teknoloji kamu yaşamının merkezi haline nasıl gelmiştir?
Dersin Tanımı
Paleolotik ve Neolitik Toplumlar, 13.yüzyıldan önceki Bilim, İslam bilimin altın çağında İslam dünyası, Ming Hanedanlığı döneminde Çin’de ki bilimsel anlayış, Geç Orta Çağ’da Avrupa, Bilim neden İslam Dünyası ya da Çin’de değil de Avrupa’da ortaya çıkmıştır?, Bilimsel Devrime giriş - Bilimsel Kurumların ve Deneyin Doğuşu, Kartezyen ve Newton teorilerinin 18.yüzyıldaki statüsü, Sanayileşme ve Bilim, Evrim teorisinin temelleri, Avrupa’daki emperyalizm ve bilim yarışı, Modernizme giriş, Klasik fizikten modern fiziğe geçiş, Bilim ve 20.yüzyılda Atom bombasının yapılması ve kullanılması
Dersin Çıktıları
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
1. Değişen sosyal olguların zaman içerisinde bilimi ve teknolojiyi nasıl şekillendirdiğini kavrayacaklar;
2. Kuramsal ve kavramsal düşünce kazanacaklar;
3. Mühendislik problemlerini sosyal bağlamı içinde ele alma ve değerlendirme becerilerinde gelişme sağlayacaklar;
4. Etkin bir şekilde iletişim kuracak ve tartışacaklardır.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
McClellan J.E & Dorn H., 2009, The History of Science and technologie in the world, Baltimore : John Hopkins University Press.
Dear, P., 2009,Revolutionizing the Sciences: European Knowledge and Its Ambitions, 1500-1700. Princeton: Princeton University Press.
Diğer Referanslar
Cardwell D., 1995, The Norton History of Technology, New York: Norton.
• Dorn H, 1991, The Geography of Science, Baltimore: John Hopkins University Press.
• Jasanoff S., Markle E. G., Petersen J.C. & Pinch T., 1995, Handbook of science and technology Studies, Tousand Oaks, calif: Sage Publications.
• Olby R.C., Cantor G.N., Christie J.R.R & Hodge A.M.S., 1990, Companion to the History of Science, London, Routledge.
• Outram, Dorinda. The Enlightenment. Cambridge and New York: Cambridge University Press, 1995.
• Seline H., 1997, Encylopedia of the History of Science, Technology, and medicine in Non – Western Cultures, Dordrecht: Kluwer Academic Publisher
• Paul, Diane B. Controlling Human Heredity, 1865 to the Present. Amherst: Prometheus Books, 1998.
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025