Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / İşletme Fakültesi / END 471E - Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Analitiği
 

END 471E - Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Analitiği

Dersin Amaçları

Öğrencilerin,
1- Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama Analitiği konularındaki temel kavramları öğrenmesini,
2- Pazar ve müşteri verilerinin istatistiksel ve matematiksel teknikler ile analiz edip sonuçları yorumlayabilmesini,
3- Örnek problemlerin yazılım destekli uygulamasını öğrenmesini,
4- Dönem projesi ile gerçek hayattan bir örneği analiz edebilmesini sağlamak.

Dersin Tanımı

Bu ders, etkin pazarlama kararlarının verilebilmesine olanak sağlayan teknoloji ve model destekli veri analizi yaklaşımlarını içermekte olup aşağıda örnekleri verilen temel müşteri ilişkileri ve pazarlama problemlerine odaklanmaktadır:
a) pazarın bölümlendirilmesi (örneğin kümeleme yöntemleri),
b) pazar potansiyelinin ve müşteri değerinin tahmini (örneğin CLV),
c) hedef kitlenin belirlenmesi (örneğin sınıflandırma ağaçları, RFM),
d) ürünlerin/markaların konumlandırılması (örneğin çok boyutlu ölçeklendirme),
e) müşteri tercihlerinin belirlenmesi (örneğin konjoint analizi),
f) müşteri geri dönüş tahmini,
g) müşteri geliştirme, müşteri elde tutma.

Koordinatörleri
Umut Asan
Dersin Dili
İngilizce
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024