Hoşgeldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / İşletme Fakültesi / END 471E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Analitiği
İngilizce Marketing & CRM Analytics
Dersin Kodu
END 471E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem -
3 3 - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Umut Asan
Dersin Amaçları Öğrencilerin,
1- Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama Analitiği konularındaki temel kavramları öğrenmesini,
2- Pazar ve müşteri verilerinin istatistiksel ve matematiksel teknikler ile analiz edip sonuçları yorumlayabilmesini,
3- Örnek problemlerin yazılım destekli uygulamasını öğrenmesini,
4- Dönem projesi ile gerçek hayattan bir örneği analiz edebilmesini sağlamak.
Dersin Tanımı Bu ders, etkin pazarlama kararlarının verilebilmesine olanak sağlayan teknoloji ve model destekli veri analizi yaklaşımlarını içermekte olup aşağıda örnekleri verilen temel müşteri ilişkileri ve pazarlama problemlerine odaklanmaktadır:
a) pazarın bölümlendirilmesi (örneğin kümeleme yöntemleri),
b) pazar potansiyelinin ve müşteri değerinin tahmini (örneğin CLV),
c) hedef kitlenin belirlenmesi (örneğin sınıflandırma ağaçları, RFM),
d) ürünlerin/markaların konumlandırılması (örneğin çok boyutlu ölçeklendirme),
e) müşteri tercihlerinin belirlenmesi (örneğin konjoint analizi),
f) müşteri geri dönüş tahmini,
g) müşteri geliştirme, müşteri elde tutma.
Dersin Çıktıları Bu dersin kazandıracağı bilgi ve beceriler şunlardır:
1- Müşteri ilişkileri ve pazarlama analitiği problemlerini tanımlayabilme becerisi
2- İstenen analizleri gerçekleştirmek üzere toplanması gereken verileri tespit etme becerisi
3- Gerçek veriler ile CRM ve pazarlama analitiği uygulamaları yapabilme becerisi
4- Gerçekleştirilen analizlerin sonuçlarını yorumlama ve stratejiye çevirebilme becerisi
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2019