END 433E - Pazarlama ve Satış Yönetimi
Dersin Amaçları
Bir pazarlama anlayışının temel bileşenleri ile pazarlama ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve ilkelerini ortaya koymak; temel satın alma davranışı modellerini incelemek ve pazarlama stratejileri oluşturabilmek, pazarlama ve satış kararları alabilmek; geniş bir perspektiften değişik pazar ve kültürlere pazarlama prensiplerini uygulayabilmek.
Dersin Tanımı
Pazarlama: kavramlar ve pazarlama süreci, pazarlama olgusu (pazarlama çevresi ve pazarlama bilgi sistemi), satınalma davranışı (tüketici ve endüstriyel piyasalar), hedef pazar belirleme, pazar bölümlendirme ve konumlandırma, yeni ürün geliştirme, ürün yaşam döngüsü, pazarlama stratejileri, pazarlama kararları (ürün ve hizmetler), rekabet, fiyatlandırma ve pazarlama kanalları, satış yönetimi, pazarlama iletişimi, küreselleşme ve e-pazarlama. Örnek olaylar (vakalar).
|
 |
Koordinatörleri
Metin Teberler
Dersin Dili
İngilizce
|
 |
|