Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Maden Fakültesi
/
PET 417E
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Gözenekli Ortamda Akış
İngilizce
Flow Through Porous Media
Dersin Kodu
PET 417E
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
-
3
3
-
-
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Koordinatörü
Ömer İnanç Türeyen
Dersin Amaçları
1. Öğrencilere rezervuar mühendisliği ile ilgili kavramları, denklemleri, gereçleri ve analiz yöntemlerini vermek.
2. Öğrencilerin rezervuar mühendisliği problemlerine karşı sayısal muhakeme yeteneklerinin arttırılması.
3. Öğrencilerin rezervuar mühendisliği problemlerine karşı matematik, fizik, yer bilimleri ve mühendislik bilimlerini içeren bilgilerini kullanma yeteneklerinin arttırılması.
4. Rezervuar mühendisliğinde daha ileri seviyedeki derslere öğrencileri hazırlama.
Dersin Tanımı
Bu derste rezervuar-kuyu sisteminde akış problemlerini çözme ve ileriye yönelik performans tahmini yapabilmek için gerekli temel prensipler, kavramlar ve denklemler verilmektedir. Ayrıca çeşitli kuyu tamamlamalarının, anizotropinin ve heterojenliğin rezervuar ve kuyu performansı üstündeki etkilerini incelemek amacıyla denklemler geliştirilmektedir. Son olarak su-petrol iki fazlı akışın modellenmesi işlenmektedir.
Dersin Çıktıları
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
I. Gözenekli ortamda tek fazlı akışkan akışının matematiksel modellemesini yapabilmek,
II. Literatürdeki rezervuar mühendisliği uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak,
III. Rezervuar içinde akışkan akışını etkileyen kayaç ve akışkan özelliklerinin etkilerini kavramak,
IV. Difüzyon denkleminin farklı koşullar için çözümlerini yapabilmek.
V. Rezervuar içinde su-petrol akışını beraber modelleme
becerilerini kazanır.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025