Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Mimarlık Fakültesi / EUT 423E - Ürün Tasarımında Kültür ve İletişim
 

EUT 423E - Ürün Tasarımında Kültür ve İletişim

Dersin Amaçları

1. Dil, kültür, iletişim ve anlamla ilgili kuramlara giriş
2. Eleştiri ve analiz becerisini geliştirmek
3. Tasarımı anlamada nesne ve özne merkezli yaklaşımları tanıtmak ve incelemek
4. İnsan yapımı nesneler üzerine anlam bağlamında bir okuryazarlık kazandırmak.

Dersin Tanımı

Tasarımda iletişim, anlam ve temsil konularına giriş, tarihçe ve amaçlar, Ürün merkezliyaklaşımların temeli olarak dilbilim ve göstergebilim, Düzanlam, yananlam, gösteren,gösterilen ve gösterge, Belirti, görüntüsel gösterge ve simge, Tasarımı anlamada ürün merkezlive kullanıcı merkezli yaklaşımlar,Göstergebilimsel Reklam Analizi, Tüketim Kültürü veNesneler Sistemi,Ürün Anlambilimine Giriş, Ürünlerin oluşum ve yaşam bağlamındakianlamları, Ürünlerin insan yapımı nesneler ekolojisi bağlamındaki anlamları, Heyecan, deneyimve tasarım, Ürün Analizi, Anlambilimsel Ürün eskiz çalışması, Anlambilim ve Reklam

Koordinatörleri
Şebnem Timur
Dersin Dili
İngilizce
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024