Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Mimarlık Fakültesi
/
EUT 423E
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Ürün Tasarımında Kültür ve İletişim
İngilizce
Cult.and Com.in Product Design
Dersin Kodu
EUT 423E
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
7
2
4
-
-
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Koordinatörü
Şebnem Timur
Dersin Amaçları
1. Dil, kültür, iletişim ve anlamla ilgili kuramlara giriş
2. Eleştiri ve analiz becerisini geliştirmek
3. Tasarımı anlamada nesne ve özne merkezli yaklaşımları tanıtmak ve incelemek
4. İnsan yapımı nesneler üzerine anlam bağlamında bir okuryazarlık kazandırmak.
Dersin Tanımı
Tasarımda iletişim, anlam ve temsil konularına giriş, tarihçe ve amaçlar, Ürün merkezliyaklaşımların temeli olarak dilbilim ve göstergebilim, Düzanlam, yananlam, gösteren,gösterilen ve gösterge, Belirti, görüntüsel gösterge ve simge, Tasarımı anlamada ürün merkezlive kullanıcı merkezli yaklaşımlar,Göstergebilimsel Reklam Analizi, Tüketim Kültürü veNesneler Sistemi,Ürün Anlambilimine Giriş, Ürünlerin oluşum ve yaşam bağlamındakianlamları, Ürünlerin insan yapımı nesneler ekolojisi bağlamındaki anlamları, Heyecan, deneyimve tasarım, Ürün Analizi, Anlambilimsel Ürün eskiz çalışması, Anlambilim ve Reklam
Dersin Çıktıları
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler:
1. İletişimin, kültürel temsilin ve anlamın temelleri konusunda bilgi sahibi olur.
2. Belirli bir ürün ya da reklam konusunda dil merkezli yaklaşımları (göstergebilim ve anlambilim) kullanarak bir araştırma ve analiz yapabilecek, raporlayabilecek ve sunabilir.
3. Nesne ve özne merkezli araştırma yöntemlerini kullanarak karşılaştırmalı bir analiz yapabilir
4. Mesleki ve entelektüel anlamda eleştirel bakış açısı kazanır
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Fiske, J. 1990. Introduction to Communication Studies, London: Routledge
Diğer Referanslar
Barthes, R. 1992. Mythologies. UK: Vintage.
Barthes, R. 1999. Göstergebilimsel Serüven. Çeviren Mehmet Rifat, Sema Rifat,Istanbul:Kaf Yayıncılık
Krippendorff, K. 2006. The Semantic Turn: A New Foundation for Design, USA: CRC Press.
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025