Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Mimarlık Fakültesi
/
ENT 345E
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Tüketici Davranışı
İngilizce
Consumer Behavior
Dersin Kodu
ENT 345E
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
5
2
1
2
-
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Koordinatörü
Ekrem Cem Alppay
Dersin Amaçları
1. Tüketici kavramını kültürel ve çevresel etkenler içinde tanımak.
2. Toplumsal sınıf ve statüyü, yaşam tarzlarını ve aile etkilerini anlamak.
3. Tüketici karar verme süreçlerini öğrenmek.
4. Yeni ürünlerin dağılımını araştırmak.
5. Tüketim ve ahlaki sorumluluk ilişkisini incelemek.
Dersin Tanımı
Tüketiciyi Anlamak, Çevresel Etkiler, Kültürel Etkiler, Tüketimin Kültürel Bağlamı, Toplumsal Sınıf ve Statü, Aile ve Hane Halkı Etkileri, Durumsal Etkiler, Kişisel Farklılıklar, Motivasyon, Bilgi, Tutum, Kişilik, Değerler ve Yaşam tarzı, Psikolojik süreçler, Bilgi Oluşumu, Öğrenme, Tüketici Karar Verme Süreci ve Davranışı, Perakende Satış, Tüketici Eğiliminin Demografik Analizi, Yeni Ürünlerin Dağılımı, Ahlaki Sorumluluklar.
Dersin Çıktıları
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler:
1. Tüketiciyi daha iyi tanır, onun nasıl davranabileceğini doğru tahmin eder.
2. Tüketici kavramını kültürel ve çevresel etkenler içinde tanır.
3. Toplumsal sınıf ve statüyü, yaşam tarzlarını ve aile etkilerini anlar.
4. Tüketici karar verme süreçlerini araştırır ve öğrenir.
5. Yeni ürünlerin dağılımını tüketici davranışları üzerinden inceler.
6. Ahlaki açıdan tüketim kavramına eleştirel bakmayı öğrenir.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Engel, J.F., Blackwell, R. D., Miniard, P.W, (1993). Consumer Behavior, The Dryden Press.
Diğer Referanslar
Warner, W. L., and Lunt, P.S., (l963). The Social Life of a Modern Community.
Blackwell, R. D., Talarzyk, W., Engel, J., (l990). Contemporary Cases in Consumer Behavior, Dryden Press.
Peters, T., Waterman, R. F., (1982). In Search of Excellence, Random House.
Rapp, S., and Collins, T., (1990). The Great Marketing Turn-around, Prentice Hall Inc.
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025