ENT 441E - Yeni Ürün Geliştirme
Dersin Amaçları
1. Ürün tasarımı ve geliştirmenin rekabetçi ekonomilerdeki rolününün anlaşılmasını sağlamak
2. Firma ölçeğinde ürün geliştirme süreci ve aşamalarıyla ilgili temel kavramların anlaşılmasını sağlamak,
3. Firma ölçeğinde ürün geliştirme faaliyetlerinin organizasyonu ve bu organizasyondaki aktörlerin anlaşılmasını sağlamak
4. Ürün geliştirme sürecinde endüstriyel tasarımın ve tasarımcıların rol, sorumluluk ve katkısına dair bir perspektif kazandırmak
Dersin Tanımı
Firmaları yeni ürün tasarımı ve geliştirmeye zorlayan faktörler. Yeni ürün stratejileri. Yeni ürün geliştirmenin önemi. Yeni ürün geliştirme faaliyetlerinin süreç ve organizasyonu. Ürün planlama. Müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarının saptanması. Ürün spesifikasyonları. Konsept geliştirme. Konsept seçimi.
Konsept testi. Ürün mimarisi. Yeni ürün geliştirme sürecinde endüstriyel tasarımın rolü. Prototipleme. Ürün geliştirmenin ekonomisi. Türkiye den ve dünyadan örneklerle yeni ürün geliştirme faaliyetlerinin analizi.
|
 |
Koordinatörleri
Barış Bayar
Dersin Dili
İngilizce
|
 |
|