Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Mimarlık Fakültesi
/
ENT 441E
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Yeni Ürün Geliştirme
İngilizce
New Product Development
Dersin Kodu
ENT 441E
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
7
3
3
-
-
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Koordinatörü
Barış Bayar
Dersin Amaçları
1. Ürün tasarımı ve geliştirmenin rekabetçi ekonomilerdeki rolününün anlaşılmasını sağlamak
2. Firma ölçeğinde ürün geliştirme süreci ve aşamalarıyla ilgili temel kavramların anlaşılmasını sağlamak,
3. Firma ölçeğinde ürün geliştirme faaliyetlerinin organizasyonu ve bu organizasyondaki aktörlerin anlaşılmasını sağlamak
4. Ürün geliştirme sürecinde endüstriyel tasarımın ve tasarımcıların rol, sorumluluk ve katkısına dair bir perspektif kazandırmak
Dersin Tanımı
Firmaları yeni ürün tasarımı ve geliştirmeye zorlayan faktörler. Yeni ürün stratejileri. Yeni ürün geliştirmenin önemi. Yeni ürün geliştirme faaliyetlerinin süreç ve organizasyonu. Ürün planlama. Müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarının saptanması. Ürün spesifikasyonları. Konsept geliştirme. Konsept seçimi.
Konsept testi. Ürün mimarisi. Yeni ürün geliştirme sürecinde endüstriyel tasarımın rolü. Prototipleme. Ürün geliştirmenin ekonomisi. Türkiye den ve dünyadan örneklerle yeni ürün geliştirme faaliyetlerinin analizi.
Dersin Çıktıları
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler:
1. Yeni ürün geliştirme faaliyetlerinin rekabetçi bir ekonomideki rol ve önemini kavrar
2. Yeni ürün tasarımı ve geliştirme faaliyetlerinin organizasyon biçimlerini ve bu organizasyon biçimlerindeki aktörleri tanımlar
3. Yeni ürün geliştirme sürecinin bütünü ve aşamalarını, bu aşamalarının birbirleriyle ilişkilerini ve bu aşamalarda kullanılan yöntemleri bilir ve uygular.
4. Yeni ürün geliştirme süreci boyunca endüstriyel tasarımın oynadığı rolü kavrar.
5. Yeni ürün geliştirme sürecinde endüstriyel tasarımcılar için gerekli temel becerileri edinir ve uygular.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Ulrich, K.T. and Eppinger, S.D.,, 2015, Product Design and Development, McGrawHill Inc.
Diğer Referanslar
Kahn, K. B.,, 2004, The PDMA Handbook of New Product Development, Wiley.
Urban, G.I., and Hauser, J.R, 1993, Design and Marketing of New Products, Prentice Hall Inc.
De Mozota, B. B., 2003, Design Management, Allworth Press.
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2025