Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Mimarlık Fakültesi
/
MIM 4044
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Mimarlıkta Morfoloji
İngilizce
Architectural Morphology
Dersin Kodu
MIM 4044
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
-
2
1
2
-
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Koordinatörü
Pelin Dursun Çebi
Dersin Amaçları
1. Mimarlıkta mekansal biçimleri çözümlemeye, onları yeniden üretmeye yönelik biçim bilimsel çalışmalar üzerine bir farkındalık geliştirmek,
2. Yapılı çevreyi mekansal bir ağ olarak tanımlayarak mekan içindeki sosyal bilgiyi çözümlemeyi amaç edinen, teoriyle desteklenmiş bir yöntem olarak Mekan Dizimi’nin ana düşünce, yöntem ve kavramlarına ilişkin genel bir kavrayış geliştirmek,
3. Mekan üzerinde düşünmek, mimarın mekanı anlama, kavrama, mekanı anlatmada kullandığı dil, araçlar üzerine tartışmalar gerçekleştirmek,
4. Bir araştırma ve keşif süreci olarak mimari tasarım sürecini ele almak, bu süreçte bilimsel verinin tasarım süreci içine yaratıcı, bilgi verici bir araç olarak nasıl taşınabileceğini sorgulamak,
5. Mekan Dizimi’nin mekanın görünmeyen özeliklerini görünür yapmada, mimarlara mekan üzerine deşifre edici, araştırıcı, keşfedici, öğretici bir araç sunmada sahip olduğu potansiyelleri değerlendirmek ve Mekan Dizimi’nin mimari tasarım sürecinde üretken bir araç olarak kullanılabilirliğini sorgulamak
6. Yapı ölçeğinden kent ölçeğine Mekan Dizimi odaklı araştırmalara odaklanarak Mekan Dizimi’nin tasarım pratiğine katkısını irdelemek.
Dersin Tanımı
Bu ders mekanı sosyal, kültürel ve konfigürasyonel bir yapı olarak ele alır. Ana ilgi mimarlıkta biçim bilimsel yaklaşımlar ve bu yaklaşımlar içinde Mekan Dizimi üzerinedir. Ders kapsamında Mekan Dizimi, arkasındaki teorik alt yapı ve mekan çözümlemeleri üzerine geliştirdiği yöntem, ölçümler anlamında sorgulanır. Ders mimari tasarımı bir araştırma, keşif süreci olarak ele alır, tasarımda ağ düşüncesini açar, bilimsel verinin tasarım süreci içine yaratıcı, bilgi verici bir araç olarak nasıl taşınabileceğini, bilimsel, grafik-teorik temelli bir yaklaşım olarak Mekan Dizimi’nin tasarımı besleyen üretken bir araç olarak nasıl kullanılabileceğini araştırır.
Dersin Çıktıları
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. Mimarlıkta biçim bilimsel çalışmalara ilişkin genel bir kavrayış geliştirme,
2. Grafik-teorik araçlarla yapılı çevreye ilişkin bilimsel, veri odaklı, analitik, teorik bir kavrayış sunmayı hedefleyen bir teknikler bütünü olarak Mekan Dizimi’nin mekan üzerine düşünmede, mekanı dillendirmede katkısını değerlendirme,
3. Kanıt temelli tasarım kavramı üzerinden araştırma ve tasarım ilişkisini sorgulama,
4. Tasarım sürecinde mimarlık bilgisini ve mekansal deneyimi zenginleştiren yeni tasarım araçları keşfetme,
5. Yaratıcı ve eleştirel düşünme,
6. Araştırma ve sorgulama aracılığıyla kendi deneyiminden öğrenme,
becerilerini kazanır.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Hillier, B. ve Hanson, J. (1984). The Social Logic of Space, Cambridge University Press
Diğer Referanslar
Hillier, B. (1996). Space is the Machine, Cambridge University Press
Steadman, P. (1980). Architectural Morphology, Pion Ltd
Lawson, B. (2005). The Language of Space, Architectural Press
Barabasi, A-L. (2016). Network Science, Cambridge University Press
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024