ENT 462E - Görsel Mağazacılık ve Perakende Tasarımı
Dersin Amaçları
1. Görsel mağazacılığın ne olduğunu anlatmak ve perakende alanı projelerinde tasarımdan nasıl yararlanabileceklerini aktarmak
2. Mağaza tasarımlarında çok önem taşıyan mağazacılık dinamikleri konusunda öğrencileri bilgilendirmek.
3. Dünyada ve Türkiye’de mağazacılık sektöründeki tasarım dinamijklerini aktarmak.
4. Görsel mağazacılık için gereken temel tasarım bilgi ve beceriler konusunda bilgilendirmek
Dersin Tanımı
Görsel mağazacılık nedir, Perakende alanı tasarımlarında görsel mağazacılık, Müşteri alışveriş psikolojisi vefizyolojisi, Mağazacılıkta 5 duyunun kullanımı, Görsel mağazacılığın temel kuralları; Mağazada ilk izlenimin ve algılama, Görsel mağazacılıkta geometrinin kullanımı, Renklerin anlamları ve işlevsel kullanımı, Aydınlatma,malzeme kullanımı ve alışverişe etkileri, Vitrin ve manken düzenlemelerinde yaratıcılık ve işlevsellik, ürün yerleştirme sistematiği, Müşteri trafiği oluşturma esasları, Marka–Görsel mağazacılık ilişkisi, değişen perakende trendleri ve görsel mağazacılığa etkileri.
|
|
Koordinatörleri
Ekrem Cem Alppay
Dersin Dili
İngilizce
|
|
|