Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Mimarlık Fakültesi / ENT 462E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Görsel Mağazacılık ve Perakende Tasarımı
İngilizce Visual Merchandising and Retail Design
Dersin Kodu
ENT 462E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem -
2 1 2 -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Ekrem Cem Alppay
Dersin Amaçları 1. Görsel mağazacılığın ne olduğunu anlatmak ve perakende alanı projelerinde tasarımdan nasıl yararlanabileceklerini aktarmak
2. Mağaza tasarımlarında çok önem taşıyan mağazacılık dinamikleri konusunda öğrencileri bilgilendirmek.
3. Dünyada ve Türkiye’de mağazacılık sektöründeki tasarım dinamijklerini aktarmak.
4. Görsel mağazacılık için gereken temel tasarım bilgi ve beceriler konusunda bilgilendirmek
Dersin Tanımı Görsel mağazacılık nedir, Perakende alanı tasarımlarında görsel mağazacılık, Müşteri alışveriş psikolojisi vefizyolojisi, Mağazacılıkta 5 duyunun kullanımı, Görsel mağazacılığın temel kuralları; Mağazada ilk izlenimin ve algılama, Görsel mağazacılıkta geometrinin kullanımı, Renklerin anlamları ve işlevsel kullanımı, Aydınlatma,malzeme kullanımı ve alışverişe etkileri, Vitrin ve manken düzenlemelerinde yaratıcılık ve işlevsellik, ürün yerleştirme sistematiği, Müşteri trafiği oluşturma esasları, Marka–Görsel mağazacılık ilişkisi, değişen perakende trendleri ve görsel mağazacılığa etkileri.
Dersin Çıktıları Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler:
1. Görsel mağazacılığın esaslarını ve günümüzde büyük önem taşıyan perakende alanı tasarımlarında nasıl uygulanacağını öğrenir
2. Görsel mağazacılığın geçmişteki ve günümüzdeki gelişimini ve farklılaşan dinamiklerini izler.
3. Mağazacılığın temeli olan müşterileri psikolojisi ve fizyolojisi hakkında detaylı bir bilgiye sahip olurlar.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar C. Dowry, 2008, One Off: Independent Retail Design, Laurence King Publishers.
J.Bell ve K.Ternus 2006, Silent Selling, Fairchild Publication.
J.Weishar 2005, The Aesthetics of Merchandise Presentation, St. Books.
P. Underhill, 2002, Alışveriş Bilimi, Soysal Yayıncılık.
J.Weishar, 1992 , Design for Effective Selling Space, McGraw-Hill, Inc
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024