Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Mimarlık Fakültesi / SBP 4030E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Planlamada Çoğulcu Yaklaşımlar
İngilizce Pluralist Planning Approaches
Dersin Kodu
SBP 4030E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem 6
2 1 2 -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü İmge Akçakaya Waıte Jr
Dersin Amaçları 1. Çoğulcu ve kapsayıcı planlamanın küresel tarihi gelişiminin öğrenilmesi;
2. Planlama disiplininde yer alan çoğulcu paradigmaların irdelenmesi;
3. Planlama kararlarına etki eden ve bu kararlardan etkilenen farklı paydaş gruplarının tanınması;
4. Toplumdaki kırılgan ve dezavantajlı grupların tanınması ve bu grupların güçlendirilmesine yönelik yöntem ve yaklaşımların öğrenilmesi;
5. Temel kapsayıcı ve katılımcı planlama yöntem ve süreçlerinin incelenmesi;
6. Planlamanın yönetsel boyutuna yönelik olarak işbirlikli yönetişim ve iyi yönetişim gibi çoğulcu yaklaşımların öğrenilmesi ve benimsenmesi
Dersin Tanımı Ders kapsamında çoğulculuk kavramının planlama ile bütünleşmesi kuramsal ve uygulamaya dönük olarak politika düzleminde incelenecektir. Bu doğrultuda planlamada çoğulcu yaklaşımlar kamu yararı, iletişimsel akılcılık, kapsayıcılık, güç ve değer sistemleri, toplumda kırılganlık, farklılık politikaları gibi kavramlar üzerinden tartışılarak, bunların karşılık geldiği iletişimsel, kapsayıcı, katılımcı, savunucu, işbirlikli ve müzakereci planlama gibi çoğulcu planlama paradigmaları ve politika çıkarımları ile bu çerçevede plancının rolü irdelenecektir. Dersin teori ağırlıklı ilk bölümünün ardından toplumda kırılganlık ve kırılgan gruplar, planlama süreçlerini etkileyen ve bu süreçlerden etkilenen paydaşlar, paydaş katılımının düzey ve yöntemleri ile katılımcı eylem araştırması gibi ileri yöntemler, planlama süreci boyunca paydaşlar arasındaki etkileşimler ile olası çatışmaların çözümü ve çoğulculuğa yönelik kapasite geliştirme ve örgütlenme gibi pratiğe dönük bilgi ve beceriler geliştirilecektir. Ders, çoğulcu planlama pratiklerini destekleyen yönetişim ve işbirlikli yönetişim kavramları ile iyi yönetişim unsurlarının irdelenmesinin ardından, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler ile Türkiye’de çoğulcu planlamanın geleceğinin tartışılması ile tamamlanacaktır.
Dersin Çıktıları 1. Planlamaya çok disiplinli, çok paydaşlı ve kapsayıcı yaklaşma bilgi ve becerisi;
2. Çoğulcu planlama ile ilgili kuram ve paradigmaların bilgisi;
3. Planlama süreçlerinde çoğulculuk, kapsayıcılık ve katılımcılık açılarından eleştirel değerlendirme becerisi;
4. Çoğulcu planlamanın etik bileşenlerinin ve uygulama çıkarımlarının bilgisi;
5. Kamu yararı, yönetişim, temsil etme, güçlendirme ve çatışma çözümlemesi kavramlarına ilişkin bilgi ve beceri;
6. Dünyada çoğulcu ve kapsayıcı planlamanın nasıl gerçekleştiği bilgisi
Önkoşullar Yok
Gereken Olanaklar Bilgisayar
Diğer Yok
Ders Kitabı Burayidi, M. A. (Ed.). (2015). Cities and the politics of difference: Multiculturalism and diversity in urban planning. University of Toronto Press.
Davies, J. S., & Imbroscio, D. L. (Eds.). (2009). Theories of urban politics (2nd Edition). Sage.
Diğer Referanslar Davidoff, P. (1965). Advocacy and pluralism in planning. Journal of the American Institute of Planners, 31(4), 331-338.
Gabauer, A. (2018). An emancipatory understanding of planning in a pluralist society. In S. Knierbein & T. Viderman (Eds.) Public space unbound: Urban emancipation and the post-political condition, pp. 129-139. Routledge.
Healey, P. (1992). Planning through debate: The communicative turn in planning theory. The Town Planning Review, 63(2), 143-162.
Moroni, S., & Weberman, D. (Eds.). (2016). Space and pluralism: Can contemporary cities be places of tolerance?. Central European University Press.
Neuman, M. (2000). Communicate this! Does consensus lead to advocacy and pluralism?. Journal of planning education and research, 19(4), 343-350.
Stann, E. J. (1977). Planning a pluralist city: Conflicting realities in Ciudad Guayana. Hispanic American Historical Review, 57(4), 774-775.
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024