Hoşgeldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Sosyal Bilimler Enstitüsü / MYL 5012E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Elektronik Müzik Kompozisyonu
İngilizce Electronic Music Composition
Dersin Kodu
MYL 5012E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem -
3 3 - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Emmamouıl Ekmektsoglou
Dersin Amaçları 1. Öğrencilere, elektronik müziğin kompozüsyonel ve analitik boyutları konusunda kapsamlı bir bakış açısı kazandırmak,
2. Haftalık dinleme ve okuma egzersizleri ile elektronik müziğin estetiği ve felsefesi üzerine tartışma platformlarının yaratmak,
3. Haftalık uygulama ödevleri ve atölye çalışmaları ile elektronik müzik bestelenmesinde
kullanılan araç ve tekniklerin derinlemesine incelemek,
Dersin Tanımı Mevcut eserlerin teorik analizleri; önemli besteci, teorisyen ve felsefecilerin makaleleri ile desteklenen, haftalık uygulama ödevleri ve atölye çalışmaları aracılığı ile, elektronik müzik besteciliğinin tarihsel ve çağdaş metodlarının uygulama bazlı incelenmesi, elektronik müziğin hem kompozüsyonel hem de analitik boyutlarının kapsamlı bir biçimde ele alınılması,
Dersin Çıktıları 1. Öncü bestecilerin dönüm noktası teşkil eden eserleri ve makaleleri aracılığıyla, belli başlı bestecilik teknikleri konusunda yetkinlik kazanılması,
2. Ses tasarımı ve besteleme ödevleri ve haftalık atölye çalışmaları ile elektronik müziğin uygulanması alanında temel beceriler kazanılması,
3. Ektronik müziğin estetik özellikleri tartışmasının ana kavramları hakkında bilgi,
4. Yeni stil ve tekniklerin kendi eserlerine entegrasyonu yönünde bilgi edinilmesi,
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar Boulez, Pierre, 1977, May 6, “Technology and Composer,” The Times Literary Supplement
Nono, Luigi, 1960, “The Historical Reality of Music Today”, The Score,
Dack, John, 1999, “Karlheinz Stockhausen's Kontakte and Narrativity”, eContact 2,2,
Vaggione, Horacio, 2001, “Composing Musical Spaces By Means of Decorrelation of Audio Signals”, Addendum of the COST G-6 Conference on Digital Audio Effects, Ireland,
Smalley, Denis, 1997, “Spectro-morphology: explaining sounds-shapes”, Organized Sound 2:2, Cambridge University Press,
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2020