Hoşgeldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Sosyal Bilimler Enstitüsü / MDP 629E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe İleri Elektronik Müzik Besteciliği
İngilizce Advanced Electronic Music Composition
Dersin Kodu
MDP 629E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem -
3 3 - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Emmamouıl Ekmektsoglou
Dersin Amaçları 1. Öğrenciye yönlendirilmiş bestecilikle ilgili zorlu taleplerin sonucu olarak, kişisel bir bestecilik stili adına, öğrencilerin var olan bestecilik tekniklerinin değiştirmek veya yenilerinin oluşturmak.
2. Güncel tartışmaların analizi sayesinde öğrencilerin güncel elektronik müzik diskurunda kendi perspektiflerini oluşturmalarının sağlanmak.
3. Daha fazla yazma ve tartışma sayesinde öğrencilerin bu diskura olası gelecek pratikler veya estetik akımlar geliştirerek katkı sağlamasına yardım etmek.
Dersin Tanımı Günümüzde elektronik müzik bestecilerinin estetik ve teknik açılardan zorlandığı konular hakkında derin bir araştırma. Öğrenciler bestecilik konusunda birçok zorlu durumla karşılacak ve verdikleri karşılıklar ile kendi elektronik müzik yapma süreçlerine kişisel bir yaklaşımda bulunacaklar. Elektronik müzik besteciliğine ait belli temel konular da haftalık atölye seansları ve 2000 yılından itibaren alanda tarzları tanımlayan eserlerin analizi ile araştırılacak.
Dersin Çıktıları Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanır;
1. Bestecilik yetileri açısından temel noktaların hakimiyetini aşıp, elektronik müzik besteciliğinde kendi seslerini oluşturma yetkinliği.
2. Belli kompozisyon sorunlarına kendi tekniklerini ve karşılıklarını geliştirme becerisi.
3. Ses dizaynı, alogiritmik bestecilik ve interaktif sistemlerle ilgili ileri beceriler.
4. Elektronik müzik yapımında güncel estetik tartışmalar bağlamında bestecilik stiline kendi yaklaşımlarını getirme yetkinliği.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar Pierre Boulez. 1977. “Technology and Composer,” The Times Literary Supplement (May 6th, 1977).
Luigi Nono. 1960. “The Historical Reality of Music Today,” The Score (July 1960).
J. Dack,. 1999. “Karlheinz Stockhausen's Kontakte and Narrativity,” eContact 2(2)
H. Vaggione, H.. 2001. “Composing Musical Spaces By Means of Decorrelation of Audio Signals,” in Addendum of the COST G-6 Conference on Digital Audio Effects, Ireland
D. Smalley. 1997. “Spectro-morphology: explaining sounds-shapes,” Organized Sound 2(2)
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2020