Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Sosyal Bilimler Enstitüsü / MDP 663E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Elektronik Müzik Tarihinde Eleştirel Araştırmalar
İngilizce Critic.Stud.in Elec.Music His.
Dersin Kodu
MDP 663E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem -
3 3 - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Emmanouıl Ekmektsoglou
Dersin Amaçları 1. Elektronik müzik tarihndeki kritik dönüm noktalarını araştırmak.
2. Haftalık okumalarla her dönüm noktasıyla ilgili önemli güncel gelişmelerle ve çatışmalarla ilgilenmek.
3. Elektronik müzik eserlerini dikkatle inceleyerek diskurun bestecilik pratiklerindeki rolü hakkında eleştirel bir bakış açısı oluşturmak.
Dersin Tanımı 19. Yüzyıl sonundan günümüze kadar elektronik müzik tarihindeki önemli tartışmaların ayrıntılı bir inecelemesi, bu tartışmaların çeşitli bestecilik ekolleri ve tarzlarla ilişkisi ve diskurun genel olarak elektronik müzik pratiklerindeki yeri. Elektronik müziğe kültür / teknoloji etkisi tartışmaları da incelenecektir.
Dersin Çıktıları Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanır;
1. Elektronik müzik pratiklerini son 150 yıl boyunca değiştiren akımlar hakkında bilgi
2. Bu söylemleri kültür ve teknoloji araştırmaları içinde uygun şekilde bağlamlandırma becerisi.
3. 1877’den itibaren olan elektronik müzik tarzları hakkında kapsamlı bilgi.
4. Elektronik müzik hakkındaki güncel tartışmaları temel alarak, alandaki gelecek gelişmeleri elektronik müzik diskuru ve eleştirisi açısından değerlendirme yetkinliği
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar C. Dobrian and D. Koppelman. 2006. “The ’E’ in NIME: Musical Expression with New Computer Interfaces,” in Proceedings of the 2006 Conference on New Interfaces for Musical Expression.
Curtis Roads. 1996. The Computer Music Tutorial, Cambridge, MA: MIT Press.
L. Russolo. 1967. The Art of Noise. A Great Bear Pamphlet, Something Else Press.
Joel Chadabe. 1996. “The Great Opening Up of Music to All Sounds,” in Electric Sound: The Past and Promise of Electronic Music, Prentice Hall.
D. Smalley. 1997. “Spectro-morphology: explaining sounds-shapes,” Organized Sound 2(2), Cambridge University Press.
Barry Truax. 1995. Sound in Context: Soundscape Research and Composition at Simon Fraser University, Ann Arbor, MI: Scholarly Publishing Office, University of Michigan Library.
Edgar Varèse and C. Wen-chung. 1966. “The Liberation of Sound,” Perspectives of New Music 5(1) (Autumn-Winter 1966).
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024