Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Sosyal Bilimler Enstitüsü / MYE 589E / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Mastering
İngilizce Mastering
Dersin Kodu
MYE 589E Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem -
3 3 - -
Dersin Dili İngilizce
Dersin Koordinatörü Sertaç Kakı
Dersin Amaçları 1. Eleştirel dinleme ile öğrencilerin mastering öncesindeki ince ve hassas problemleri duymalarını sağlamak.
2. Öğrencilere ses dosyalarındaki dinamik, spektral ve uzamsal yetersizlikleri, tınıyı bozmadan düzeltme yollarını eleştirel dinleme ve pratik uygulama ile öğretmek.
3. Öğrencilere tam bir ses prodüksüyonu sürecini mix’ten son dağıtıma kadar detaylarıyla okumalar ve dersler sayesinde göstermek.
4. Öğrencilere çağdaş bir mastering stüdyosunun yapısının ve işlevinin, stüdyo dizaynını da içeren şekilde, nasıl olduğunu göstermek.
Dersin Tanımı Mastering alanına giriş. CD üretimi sürecinin mix’ten dağıtıma dek incelenmesi. Ses malzemesinin analog ve dijital olarak işlenmesi. Güç yapısı, ses frekansları ayarlanması, dinamk aralık modifikasyonu, m/s teknikleri ve kalite kontrolü kapsamlı bir biçimde incelenir.
Dersin Çıktıları 1. Tam bir prodüksiyonda audio mastering uygulamasının olanaklarına dair bilgi.
2. Ses prodüksiyonlarının spektral ve dinamik özelliklerini ince bir duyum hassasiyetiyle değerlendirme yetkinliği.
3. Duyum değerlendirmelerini temel alarak, profesyonel mastering ekipmanı kullanarak ses dosyalarının spektral, uzamsal ve dinamik özellikleri ile önemli ölçüde değişiklik yapabilme becerisi.
4. Çağdaş ölçüm araçları ve duyumsal algı kullanarak mastering stüdyosunda ses sinyallerinin yapısında değişiklik yapma becerisi.
5. Üreticiye vermeye hazır, hatasız Redbook standardında müzik üretimi veya bir DDP oluşturma yetkinliği.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı Bob Katz. 2007. Mastering Audio: the Art and Science, 2nd edn. (Boston: Focal Press, 2007).
Diğer Referanslar
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024