ITY 524 - Teknoloji ve Pazarlama
Dersin Amaçları
Pazarlama ve pazarlama yönetiminin temel ilkeleri aynı olmakla birlikte, teknolojik ürünler için gerekli olan pazarlama strateji ve taktikleri diğer ürün ve hizmetlerden farklılık göstermektedir. Pazarlama ile ilgili kararları etkileyen makro çevrenin en önemli unsurlarından biri gerek tüketici pazarlarında gerekse örgütsel pazarlarda varlığını gösteren teknolojik gelişmelerdir. Söz konusu değişim ve gelişmeler pazarlama yönetimindeki bazı faaliyetlerin önem sırasını, örgütlenme biçimini ve uygulanma süresini etkilemektedir. Bu etkinin temel nedeni ise, teknoloji temelli ürünlerde alıcı davranışında diğer ürünlere kıyasla farklı faktörlerin rol oynamasıdır. Bu nedenle teknoloji temelli pazarlardaki yönetici ve yönetici adaylarının genel pazarlama ilkelerinin yanı sıra, bu pazarlar ve ürünlere özgü pazarlama strateji ve taktiklerini kavramış olmaları önem taşımaktadır.
Dersin Tanımı
Pazarlama ve pazarlama yönetiminin temel ilkeleri aynı olmakla birlikte, teknolojik ürünler için gerekli olan pazarlama strateji ve taktikleri diğer ürün ve hizmetlerden farklılık göstermektedir. Pazarlama ile ilgili kararları etkileyen makro çevrenin en önemli unsurlarından biri gerek tüketici pazarlarında gerekse örgütsel pazarlarda varlığını gösteren teknolojik gelişmelerdir. Söz konusu değişim ve gelişmeler pazarlama yönetimindeki bazı faaliyetlerin önem sırasını, örgütlenme biçimini ve uygulanma süresini etkilemektedir. Bu etkinin temel nedeni ise, teknoloji temelli ürünlerde alıcı davranışında diğer ürünlere kıyasla farklı faktörlerin rol oynamasıdır. Bu nedenle teknoloji temelli pazarlardaki yönetici ve yönetici adaylarının genel pazarlama ilkelerinin yanı sıra, bu pazarlar ve ürünlere özgü pazarlama strateji ve taktiklerini kavramış olmaları önem taşımaktadır.
|
 |
Koordinatörleri
Huriye Şebnem Burnaz
Dersin Dili
Türkçe
|
 |
|