Hoş Geldiniz, Misafir . Oturum Aç . English
Neredeyim: Ninova / Dersler / Sosyal Bilimler Enstitüsü / ISS 524 / Dersin Bilgileri
 

Dersin Bilgileri

Dersin Adı
Türkçe Pazarlama Araştırması
İngilizce Marketing Research
Dersin Kodu
ISS 524 Kredi Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem 2
3 3 - -
Dersin Dili Türkçe
Dersin Koordinatörü Huriye Şebnem Burnaz
Dersin Amaçları Firmaların faaliyette bulundukları pazarlarda kararlarını doğru ve zamanında verebilmesi, pazarlama strateji ve taktiklerinin kısa sürede ve etkin olarak belirlenmesi; pazardan sürekli veri sağlanmasına ve bu bilgilerin doğru yöntemlerle analiz edilmesine bağlıdır. Bu kapsamda kritik bir role sahip olan pazarlama araştırması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak, doğru - yanlış, başarılı - başarısız, bilimsel yönteme dayalı - dayalı olmayan araştırma tekliflerinin ayırt edilmesini mümkün kılacaktır. Aynı zamanda, ihtiyaç duyulan araştırma bilgilerini en etkin şekilde elde etme yönteminin belirlenmesini, firmanın yürütülen araştırmayı denetleyebilme yönünde organize olmasını da sağlayacaktır. Bu konudaki bilgi gerek araştırma yaptıran, gerekse araştırma yapan için önemlidir. İkinci grup için elzem görünen bu bilgiler, doğru ve zamanında karar vermek isteyen yöneticiler için de bütçenin uygun şekilde kullanımı açısından kaçınılmazdır.
Dersin Tanımı Firmaların faaliyette bulundukları pazarlarda kararlarını doğru ve zamanında verebilmesi, pazarlama strateji ve taktiklerinin kısa sürede ve etkin olarak belirlenmesi; pazardan sürekli veri sağlanmasına ve bu bilgilerin doğru yöntemlerle analiz edilmesine bağlıdır. Bu kapsamda kritik bir role sahip olan pazarlama araştırması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak, doğru - yanlış, başarılı - başarısız, bilimsel yönteme dayalı - dayalı olmayan araştırma tekliflerinin ayırt edilmesini mümkün kılacaktır. Aynı zamanda, ihtiyaç duyulan araştırma bilgilerini en etkin şekilde elde etme yönteminin belirlenmesini, firmanın yürütülen araştırmayı denetleyebilme yönünde organize olmasını da sağlayacaktır. Bu konudaki bilgi gerek araştırma yaptıran, gerekse araştırma yapan için önemlidir. İkinci grup için elzem görünen bu bilgiler, doğru ve zamanında karar vermek isteyen yöneticiler için de bütçenin uygun şekilde kullanımı açısından kaçınılmazdır.
Dersin Çıktıları
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar
 
 
Dersler . Yardım . Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024