Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Sosyal Bilimler Enstitüsü
/
IMT 506E
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
İç Mimari Tasarım YL II
İngilizce
Interior Architectu.Project II
Dersin Kodu
IMT 506E
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
-
6
10
10
10
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Koordinatörü
Shahryar Habıbı
Shahryar Habıbı
Dersin Amaçları
1. İç mekan tasarım kriterlerinin gelişimini ve bunun kentsel ortamlar üzerindeki etkisini araştırmak.
2. Tasarımda değişen paradigmaları ve bunların eğitim mekanlarına etkilerini analiz etmek.
3. Kültürel mirası, mekansal mimari unsurları, iç mekanların önemliliğini, estetiği ve yapı teknolojilerini tasarım çözümlerine entegre etmek.
4. Mekansal planlama, malzeme seçimi ve bina teknolojilerindeki teorik kavramları teknik becerilerle sentezleyen kapsamlı tasarım önerileri geliştirmek.
5. Gelişen mekansal gereksinimlere ve kullanıcı tercihlerine uyum sağlamada uyarlanabilir mobilya ve modüler sistemlerin önemini vurgulamak.
6. İç mekanlarda işlevsellik, estetik ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için mimari detaylara odaklanmak.
7. İç mimari, kentsel bağlam ve eğitim pedagojisi arasındaki karmaşık etkileşimi keşfetmek için uygulamalı tasarım çalışmaları ve işbirlikçi atölye çalışmalarına katılmak.
8. Öğrencilerin, öğretim üyelerinin ve daha geniş anlamda topluluğun gelişen ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak mimarlık okullarındaki stüdyo mekanlarını yeniden tasarlamak.
9. Mimarlık kurumlarının kimliğini ve karakterini şekillendirmede iç mimarlığın rolünü vurgulamak.
10. Ortaya çıkan mekansal gereksinimleri ve kullanıcı beklentilerini ele almak, tasarım çözümlerinin mevcut zorluklara ve gelecekteki belirsizliklere duyarlı olmasını sağlamak.
Dersin Tanımı
1. Ders, iç mekan tasarım kriterlerini ve bunların kentsel ortamlar üzerindeki etkisini keşfetmeye yönelik teorik çalışmalar ve pratik uygulamaların bir karışımını içerecektir.
2. Öğrenciler, eğitim alanlarına odaklanarak, tasarımdaki tarihsel örneklerin ve çağdaş eğilimlerin eleştirel analizi ve tartışmasıyla meşgul olacaklardır.
3. Uygulamalı tasarım alıştırmaları ve işbirlikçi atölye çalışmaları, öğrencilere teorik kavramları gerçek dünyadaki tasarım senaryolarına uygulama fırsatları sağlayacaktır.
4. Kültürel mirası, mekansal mimari unsurları, iç mekanların önemliliğini, estetiği ve bina teknolojilerini tasarım çözümlerine entegre etmek için araştırmaya dayalı metodolojilere vurgu yapılacaktır.
5. Öğrenciler, fakülte danışmanlarından ve sektör profesyonellerinden gelen geri bildirimleri birleştirerek yinelemeli süreçler yoluyla kapsamlı tasarım önerileri geliştireceklerdir.
6. Öğrencilerin gelişen mekânsal gereksinimlere ve kullanıcı tercihlerine yönelik yenilikçi çözümler keşfetmesiyle, uyarlanabilir mobilyaların ve modüler sistemlerin önemi vurgulanacaktır.
7. İç mekanlarda işlevsellik, estetik ve kullanıcı deneyiminin artırılmasına odaklanılarak mimari detaylar derinlemesine incelenecektir.
8. Ders, iç mimari, kentsel bağlam ve eğitim pedagojisi arasındaki diyaloğu teşvik ederek disiplinlerarası işbirliğini teşvik edecektir.
9. Öğrenciler, öğrencilerin, öğretim üyelerinin ve daha geniş anlamda toplumun gelişen ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, mimarlık okullarındaki stüdyo mekanlarını yeniden tasarlama fırsatına sahip olacaklar.
10. Metodoloji, ortaya çıkan mekansal gereksinimleri ve kullanıcı beklentilerini ele alacak ve tasarım çözümlerinin mevcut zorluklara ve gelecekteki belirsizliklere duyarlı olmasını sağlayacaktır.
Dersin Çıktıları
1. Dersler, tartışmalar, çalıştaylar ve tasarım alıştırmaları da dahil olmak üzere tüm kurs etkinliklerine katılım ve aktif katılım.
2. Verilen okumaların tamamlanması ve sınıf tartışmaları ve eleştirileri için hazırlık.
3. Tasarım önerileri, araştırma makaleleri ve proje sunumları da dahil olmak üzere tüm ödevlerin zamanında teslim edilmesi.
4. Destekleyici ve kapsayıcı bir öğrenme ortamını teşvik ederek sınıf arkadaşlarıyla işbirliğine dayalı çalışmalara katılım.
5. Teorik kavramların analiz, sentez ve tasarım çözümlerine uygulanması yoluyla eleştirel düşünme becerilerinin gösterilmesi.
6. Fakülte danışmanlarından ve meslektaşlarından gelen geri bildirimlerin tasarım önerilerinin geliştirilmesine entegrasyonu.
7. Ders çalışmalarının her alanında etik standartlara ve akademik dürüstlüğe bağlılık.
8. Deneme, risk alma ve yenilikçi tasarım yaklaşımlarını keşfetme isteği.
9. Yapıcı eleştiriye açıklık ve tasarım becerileri ve bilgisinde sürekli gelişme taahhüdü.
10. Kurs boyunca kişisel ve mesleki gelişimi artırmak için öz değerlendirme ve hedef belirlemeye aktif katılım.
Önkoşullar
Gereken Olanaklar
Diğer
Ders Kitabı
Diğer Referanslar
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024