MUZ 302 - Müzik Tarihi VI
Dersin Amaçları
18. yüzyıl Osmanlı Devletinde sosyal ve kültürel hayatın değerlendirilmesi ve müziğin bu dönemdeki konumu hakkında bilgilendirme. Lale Devri bestecileri. Şehir halk müziği ve Tanburi Mustafa Çavuş. Kantemiroğlu?nun Kitabu İlmi?l-Musiki ala vechi?l-Hurufat adlı müzik yazması: Teori ve müzik yazısı bölümleri, makam, usul ve form çözümlemeleri. Kantemiroğlu ve Nayi Osman Dede müzik yazısı sistemleri. Kevseri Mecmuası. III. Selim devri ve ekolü. Yeni makam ve usul terkipleri. Dönemin müzik yazısı sistemleri: Abdülbaki Nasır Dede ve Hamparsum müzik yazısı sistemlerinin incelenmesi. Batılılaşma ve modernleşme akımlarının Osmanlı kültürel ve sosyal hayatına ve Türk Müziğine etkileri. Muzıkay-ı Humayun?un kurulması ve eğitim kurumu olarak değerlendirilmesi. Porteli batı notası ve yayımcılığı. Geleneksel eğitim sistemi: Meşk. Modern eğitim sistemi.
Dersin Tanımı
18. yüzyıl Osmanlı Devletinde sosyal ve kültürel hayatın değerlendirilmesi ve müziğin bu dönemdeki konumu hakkında bilgilendirme. Lale Devri bestecileri. Şehir halk müziği ve Tanburi Mustafa Çavuş. Kantemiroğlu?nun Kitabu İlmi?l-Musiki ala vechi?l-Hurufat adlı müzik yazması: Teori ve müzik yazısı bölümleri, makam, usul ve form çözümlemeleri. Kantemiroğlu ve Nayi Osman Dede müzik yazısı sistemleri. Kevseri Mecmuası. III. Selim devri ve ekolü. Yeni makam ve usul terkipleri. Dönemin müzik yazısı sistemleri: Abdülbaki Nasır Dede ve Hamparsum müzik yazısı sistemlerinin incelenmesi. Batılılaşma ve modernleşme akımlarının Osmanlı kültürel ve sosyal hayatına ve Türk Müziğine etkileri. Muzıkay-ı Humayun?un kurulması ve eğitim kurumu olarak değerlendirilmesi. Porteli batı notası ve yayımcılığı. Geleneksel eğitim sistemi: Meşk. Modern eğitim sistemi.
|
|
Koordinatörleri
Serhan Dilhan Konan
Dersin Dili
Türkçe
|
|
|