Hoş Geldiniz,
Misafir
.
Oturum Aç
.
English
NİNOVA
DERSLER
YARDIM
HAKKINDA
Neredeyim:
Ninova
/
Dersler
/
Türk Musikisi Devlet Konservatuarı
/
CAB 174
/
Dersin Bilgileri
Fakülteye dön
Ana Sayfa
Dersin Bilgileri
Dersin Haftalık Planı
Değerlendirme Kriterleri
Dersin Bilgileri
Dersin Adı
Türkçe
Karadeniz Kemençesi II
İngilizce
BLACKSEA KEMENÇE II
Dersin Kodu
CAB 174
Kredi
Ders
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Labratuvar
(saat/hafta)
Dönem
2
1
2
2
-
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Koordinatörü
Aydın Balcı
Dersin Amaçları
• Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak
• İlgili alan derslerine katkı sağlamak
• Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak
• Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek
• Eşlik bilinci kazandırmak
Dersin Tanımı
Çift telde ardışık seslerle dizi ve gam çalışmaları. Kapalı seslerde aksak yay çalışmaları. Kemençede, yay ve kapalı seslerin zamanlama açısından uyum çalışmaları. Karadeniz kemençesi yay tekniğini diğer yaylılardan ayıran özellikler. Çalışılan konulara yönelik repertuar çalışmaları. 2, 3, 4, 6 zamanlı yay egzersizleri ve ezgi örnekleriyle çalışmalar. Üçleme, altılama, senkop, grupetto, lepato, mordan, tril. Türk Müziği dizilerinde çalışmalar. Kromatik seslerde çalışmalar. Yayı farklı zamanlarda bölerek (sekizlik, onaltılık, otuzikilik) sesli ve sessiz sürelerde yay çalışmaları. Halk oyunları figürlerine göre yay ve ezgi çalışmaları
Dersin Çıktıları
I. Yay tekniğini geliştirme.
II. Baskı tekniğini geliştirme.
III. Türk Müziği ezgilerini icra edebilme.
Önkoşullar
CAB 173
Gereken Olanaklar
Diğer
• AÇIN, Cafer, 1991, Enstruman Bilimi.
• GAZiMiHAL; R.M, 1958, Iklığ, Ses ve Tel Birliği Yayınları.
• ÖZERGiN, Muammer, 1967, Türklerde Musiki Aletleri, Akbank Yayınları.
• SARISÖZEN, Muzaffer, 1963, Türk Halk Musikisi Usulleri, Kendi Yayınları.
• ŞENEL, Süleyman, 1994, Trabzon Bölgesi Halk Musikisine Giriş, Anadolu Sanat Yayınları.
Ders Kitabı
Balcı, Aydın 2013. Basım aşamasında olan Kemençe Metodu.
Diğer Referanslar
Dersler
.
Yardım
.
Hakkında
Ninova, İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür. © 2024