Welcome,
Guest
.
Login
.
Türkçe
NİNOVA
COURSES
HELP
ABOUT
Where Am I:
Ninova
/
Courses
/
Faculty of Architecture
/
SBP 218
/
Course Informations
Return to Faculty
Home Page
Course Information
Course Weekly Lecture Plan
Course Evaluation Criteria
Course Information
Course Name
Turkish
ProjeIV
English
Project IV: Spatial Strategic Planing & Policy Making
Course Code
SBP 218
Credit
Lecture
(hour/week)
Recitation
(hour/week)
Laboratory
(hour/week)
Semester
-
5
2
6
-
Course Language
Turkish
Course Coordinator
Rumeysa Ceylan Çalışkan
Course Objectives
Stratejik mekânsal planlama yaklaşımı çerçevesinde analiz, değerlendirme, karar geliştirmeyöntem ve teknikleri kullanılarak bir yerleşimin temel bileşenlerinin tanımlanması ve geleceğeyönelik gelişiminin tartışılması Proje 4’ün temel amacıdır. Bu kapsamda, stratejik mekânsal
planlama yaklaşımına bağlı olarak;
? Bir yerleşmenin mekânsal dinamiklerinin, yerleşme sistemleri ve mekânsal
kademelenme, ulaşım ağ ve ilişkileri, alan kullanımları, sosyal, ekonomik ve çevresel
özelliklerine göre ortaya konulması,
? Sektörler arası ilişkilerin ve mekânsal etkilerinin belirlenmesi, sosyal-çevresel-ekonomik
yapıyı açıklayacak tekniklerin ve problemlerin tanımlanması,
? Gelecek öngörülerinin tartışılmasında toplumsal-kurumsal yapılar ile yasal çerçeve göz
önünde bulundurularak stratejik karar geliştirme yöntemlerinin kullanılması
amaçlanmaktadır.
2023-2024 eğitim ve öğretim yılı, bahar yarıyılında yürütülecek Proje IV dersi için çalışma alanı
İstanbul İli Tuzla İlçesi seçilmiştir. İl Çevre Düzeni Planı ve Bölge Planı gibi güncel planlama
çalışmalarının ışığında Tuzla yerleşmesi için kentsel ve bölgesel gelişme stratejilerinin farklı
planlama analiz ve değerlendirme teknikleri kullanılarak ortaya konması amaçlanmaktadır.
4. yarıyıl proje çalışmasında, öğrencilerin ileri yarıyıllarda yapacağı diğer dönem projesi
çalışmalarında ve mezun olduktan sonraki planlama çalışmalarında yararlanması için, coğrafi
bilgi sistemleri (CBS) destekli analitik değerlendirme ve karar verme yöntemleri konusunda bilgi
ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Farklı plan türlerinde ve farklı ölçeklerdeki plan
uygulamalarında da dikkate alınacağı üzere temel değer bileşeni olarak öğrencilerin çevresel,
toplumsal ve kültürel kaynakların gelecek kuşaklara aktarılmasında koruma ve kullanmadengesi ile sürdürülebilir gelişme gibi evrensel planlama ilkelerini göz önünde bulundurması
öngörülmektedir.
Course Description
Projenin temel felsefesi, araştırma, keşfetme, öngörme ve karar vermeye teşvik eden dinamik
ve deneysel bir ortamın yaratılmasıdır. Stüdyoda, proje alanında deneyimlenen ve elde edilen
bilginin, bilimsel düşünce sistematiği içinde planlamaya yön verdiği bir öğrenme ortamı
yaratılmakta, öğrenme çıktıları sınıf içinde tartışılmakta ve sonuçların değişen, dönüşen topluma,
kente, planlama gündemine göre sorgulanabilmesi sağlanmaktadır.
Stüdyoda seçilen konular, gerçek problemlere dayanmakta ve problem çözümü çok boyutlu
düşünce sistematiği içinde ele alınmaktadır. Proje stüdyosunun çalışma alanı yer seçiminde ve
seçilen alanın gerçek problemlerinin ele alınmasının sağlanmasında yerel yönetimler, sivil toplum
örgütleri, halk ve diğer kentsel tüm aktörler ile kurulan işbirlikçi yaklaşımlar önemkazanmaktadır.
Course Outcomes
Pre-requisite(s)
Required Facilities
Other
Textbook
Other References
Courses
.
Help
.
About
Ninova is an ITU Office of Information Technologies Product. © 2024