Welcome,
Guest
.
Login
.
Türkçe
NİNOVA
COURSES
HELP
ABOUT
Where Am I:
Ninova
/
Courses
/
Faculty of Civil Engineering
/
INS 252
/
Course Informations
Return to Faculty
Home Page
Course Information
Course Weekly Lecture Plan
Course Evaluation Criteria
Course Information
Course Name
Turkish
Ölçme Bilgisi
English
Surveying
Course Code
INS 252
Credit
Lecture
(hour/week)
Recitation
(hour/week)
Laboratory
(hour/week)
Semester
4
-
4
-
-
Course Language
Turkish
Course Coordinator
Mustafa Yanalak
Course Objectives
Bu ders,
1. Yeryüzünün fiziksel durumu ve buna bağlı referans sistemlerini temel harita ve ölçme kavramları ile ilişkilendirmeyi,
2. Yersel ve uydu bazlı ölçme yöntemleri ve ölçme aletlerini tanıtmayı,
3. Konum ve üç boyutlu veri ve bu verilerin inşaat mühendisliğinde kullanımını,
4. Toprak hacmi ve alanını kesitler ve ölçmelere göre hesaplamayı,
5. Mühendislik projelerinde klasik harita kullanımı ve okumayı
öğrencilere anlatmayı amaçlar.
Course Description
Dersin Tanımı
Fiziksel yeryüzü, koordinat sistemleri, projeksiyon ve harita bilgisi ile ölçme kavramı ve hataları. Yersel ve GNSS ve Uzaktan Algılama gibi uydu bazlı ölçme yöntemleri ve bu yöntemlerde kullanılan modern ölçme aletleri. Yükseklik ölçmeleri ve kesitler ile alan ve hacim hesapları. Coğrafi Bilgi Sistemi kavramı ve kullanım alanları. Fotogrametrik ölçme yöntemleri. Deformasyon Ölçmeleri. Klasik harita bilgisi okuma gibi temel bilgileri ve bunlara dair arazi ve laboratuvar uygulamalarını kapsar.
Course Outcomes
Bu ders,
1. Yeryüzünün fiziksel durumu ve buna bağlı referans sistemlerini temel harita ve ölçme kavramları ile ilişkilendirmeyi,
2. Yersel ve uydu bazlı ölçme yöntemleri ve ölçme aletlerini tanıtmayı,
3. Konum ve üç boyutlu veri ve bu verilerin inşaat mühendisliğinde kullanımını,
4. Toprak hacmi ve alanını kesitler ve ölçmelere göre hesaplamayı,
5. Mühendislik projelerinde klasik harita kullanımı ve okumayı
öğrencilere anlatmayı amaçlar.
Pre-requisite(s)
YOK
Required Facilities
Other
Textbook
Other References
Courses
.
Help
.
About
Ninova is an ITU Office of Information Technologies Product. © 2024